به گزارش ایرنا، مهدی قربانی روز شنبه در نشست خبری زمان این رویداد فرهنگی را 20 تا 22 آذر و قصه گویان حاضر در بخش 3 کشوری را از بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در این مدت 40 قصه توسط قصه گویان ارائه خواهد شد، اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش مربیان کانون، قصه گویان رضوی و بخش آزاد خواهد بود.
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، موضوع های ارائه شده در این جشنواره شامل مباحث آموزشی، تربیتی، قصه های رضوی، شاهنامه و قصه های بومی محلی و قصه های با زبان و گویش محلی هر یک در یک بازه زمانی 15 تا 20 دقیقه است.
وی خاطرنشان کرد: فرایند استانی جشنواره در استان اصفهان 25 و 26 شهریور امسال اجرا، 306 اثر به دبیرخانه ارسال و از بین آنها 295 اثر توسط داوران استانی ارزیابی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: از این تعداد 78 قصه مربوط به بخش مربیان، 80 اثر در بخش آزاد و 174 اثر در بخش نوجوانان بود که از بین آنها 20 اثر در بخش مربیان، 6 اثر در بخش آزاد، پنج قصه در بخش نوجوانان و یک اثر در بخش پدربزرگها و مادربزرگها در استان برگزیده شد.
قربانی گفت: در نهایت 6 اثر در بخش مربیان، 1 قصه در بخش رضوی، یک اثر در بخش پدربزرگها و مادربزرگها و 2 اثر در بخش آزاد از استان اصفهان برای بخش منطقه ای انتخاب شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره در نوبت صبح و عصر درمرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان شماره 3 واقع در خیابان معراج اصفهان برگزار می‌شود. ادامه داد: اختتامیه این رویداد نیز چهارشنبه هفته جاری در محل یاد شده، برگزار خواهد شد.
او یادآوری کرد: برگزیدگان نهایی این رقابت‌ که توسط محمد سیمزاری، رضا فیاضی و حسن دولت آبادی به عنوان داوران جشنواره معرفی می ‌شوند، بهمن امسال در مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه ‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور می یابند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان دارای 60 مرکز فرهنگی و هنری است و 108 هزار کودک و نوجوان در این کانون ها عضویت دارند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.