به گزارش روز شنبه ایرنا، آبشار تنگ خشک سمیرم در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی سال 1382 و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975 / ت 32915 ه ، هیات محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 398 به تاریخ 17 مرداد 1396 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.
براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اثر یاد شده ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان است.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.
ثبت آبشار تنگ خشک واقع در روستای بی بی سیدان بخش پادنا از توابع شهرستان سمیرم طی نامه ای توسط علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به ' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان ابلاغ شده است.
وستای بی بی سیدان و تنگ خشک از توابع بخش پادنای بزرگ سمیرم در جنوب این شهرستان واقع شده و منطقه گردشگری و رودخانه آن روزانه و بویژه در تعطیلات آخر هفته پذیرای مسافران و گردشگران است.
شهرستان سمیرم با 9 منطقه نمونه گردشگری و قرار گرفتن در محدوده اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس میانی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.