به گزارش ایرنا، دکتر سید علیرضا مروجی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی داوطلب (5 دسامبر) در گفت وگو با خبرنگاران، داوطلبان سلامت را رابط بین نظام سلامت و جامعه دانست و اظهار کرد: رابطان سلامت زیر نظر کارشناسان بهداشتی 80 واحد بهداشتی این دو شهرستان فعالیت می کنند.
وی افزود: یک هزار و 400 نفر از داوطلبان سلامت ایرانی و بقیه تبعه افغانستان هستند که 45 درصد از خانوارهای شهرستان های کاشان وآران و بیدگل را زیر پوشش قرار داده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان افزود: داوطلبان سلامت همواره برای اجرای طرح های ملی و منطقه ای، پژوهشی و اجرای برنامه های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مشارکت و همکاری گسترده دارند.
به گفته وی فعالیت داوطلبان سلامت از سال 72 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز شده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف برطرف کردن مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری وروستایی درسال 1369 برنامه داوطلبان سلامت با عنوان «رابطان بهداشت» در جنوب تهران و حاشیه شهرهای بزرگ کشور از جمله تبریز، شیراز و اصفهان را آغاز کرد.
این برنامه در مناطقی که شبکه بهداشت و درمان به علت گسترش بی رویه جمعیت شهری کمترین پوشش مراقبت های بهداشتی را برای گروه های آسیب پذیر جامعه شهری داشت، انجام می شد.
هم اکنون بیش از یکصد هزار نفر رابط بهداشت در شهر و روستاهای سراسر کشوربا نظام سلامت همکاری می کنند.
شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به ترتیب با 365 هزار نفر و 100 هزار نفر جمعیت از خدمات بهداشتنی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهره مند هستند.
5 دسامبر (15 آذر) روز جهانی داوطلبان سلامت نامگذاری شده است.
6136 /6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.