*** نشست مطبوعاتی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و انجمن معلولان استان به مناسبت روز جهانی معلولان در ساختمان انجمن معلولان ضایعه نخاعی استان برگزار می شود.
روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ توسط سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و در روز سوم دسامبر مصادف با 12 آذرماه برگزار می‌شود.
هدف از تعیین این روز ارتقا اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی و پذیرش مساله حضور افراد معلول در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است همچنانکه در سال ۱۹۹۹ شعاری ' امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید' سرلوحه امور قرار گرفت.
طبق آمار اعلام شده حدود 240 هزار معلول در استان اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 120 هزار نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
سهم کلان شهر اصفهان نیز حدود 100 هزار معلول است که بطور تقریبی نیمی از این جمعیت را مردان و 50 درصد آن را زنان تشکیل می دهد.
همچنین در اصفهان 80 تشکل امورمعلولان وجود دارد که 50 تشکل آن در زمینه های مختلف فعال است.
همچنین بر پایه آمار موجود، بیشترین معلولیت ها در استان به ترتیب شامل معلولیت ذهنی، معلولیت جسمی و حرکتی، ناشنوایی و کم شنوایی، بیماران اعصاب و روان ، نابینایی و کم بینایی است.

****
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان خبرگزاری رسمی کشور آماده دریافت، اعلام و پوشش مهمترین برنامه های خبری استان اصفهان است.
سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عموم مردم می توانند برنامه های خبری روزانه خود را روز قبل از طریق شماره تلفن 32658353 و 32658354 به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان اطلاع دهند.
تلفکس 32658355
پست الکترونیکی به نشانی esfahan@irna.ir
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
7135 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.