به گزارش ایرنا، روابط عمومی کلیسای وانک اصفهان روز شنبه به نقل از ' قدرت الله نوروزی ' اضافه کرد: همانطور که دین اسلام توصیه کرده تمام انسان ها فارغ از هر دین و آیینی از کرامت ذاتی یکسان برخوردار هستند و معتقدم با این نگاه ادیان و مذاهب می توانند فرصتی برای توسعه شهر باشند.
وی که در دیدار ' سپیان کاشجیان ' پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و رئیس مجمع نمایندگان ارامنه اصفهان و جنوب ایران سخن می گفت، افزود: برخورداری یکسان شهروندان با هر دین و آیین از امکانات شهری اصفهان نزد مدیریت شهری یک اصل مسلم است.
شهردار اصفهان این کلانشهر را شهری برخوردار از تمدن و ادیان مختلف دانست و گفت: با این ویژگی می توانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم و برای حل مسائل و مشکلات شهر گفت و گو کنیم.
وی ادامه داد: مسلمانان و ارامنه ساکن در اصفهان به این شهر تعلق خاطر دارند و هر دو اصفهان را دروازه گفت و گوی تمدن ادیان می دانند.

** ارامنه بیش از 90 شهید تقدیم ایران کرده اند
نوروزی تاکید کرد: ارامنه اصفهان با تقدیم حدود 90 شهید به اسلام و انقلاب دین خود را در سخت ترین شرایط کشور به ایران ادا کرده اند، علاوه بر این زندگی ارامنه در اصفهان در طول تاریخ یک زندگی شرافتمندانه بوده و شهروندان اصفهانی هیچگاه از حضور ارامنه در اصفهان دچار خسران و زیان نشده اند.
وی با بیان اینکه فرصت و امکان ارتباط با خارج از ایران برای شورای خلیفه گری ارامنه بیشتر فراهم است، اضافه کرد: با وجود این امکان، باید زمینه های لازم برای حضور هرچه بیشتر گردشگران مسیحی و ارامنه در اصفهان فراهم شود تا صنعت گردشگری اصفهان بیش از پیش رونق یابد.
شهرداری اصفهان آمادگی مدیریت این شهر برای فراهم کردن اینگونه فعالیت ها را اعلام کرد و گفت: ارامنه می توانند در توسعه شهر اصفهان در تمام زمینه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.

** ارامنه در رفاه و آزادی کامل در ایران فعالیت می کنند
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز دیدار این دیدار گفت: شهرداری نهادی است که به طور مستقیم با مردم سروکار دارد و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم گام هایی برای شهر اصفهان برداریم.
اسقف ' سپیان کاشچیان ' بابیان اینکه برنامه هایی برای رونق گردشگری در اصفهان داریم، تصریح کرد: برنامه های توریستی مانند هتل سازی، احیای خانه های قدیمی و تبدیل آن به اقامتگاه و برنامه هایی نیز برای قبرستان ارامنه داریم تا با استفاده از این موارد بتوانیم زمینه های ورود هرچه بیشتر گردشگر به شهر اصفهان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: مسیحیان ارامنه در ایران در کنار سایر هموطنان مسلمان خود در رفاه و آزادی کامل قرار دارند و مقابل رجزخوانی های امپریالیسم ایستاده اند.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران اضافه کرد: ارامنه خدمات زیادی در طول تاریخ به ایران و اصفهان داشته اند و ما قصد داریم این خدمات و همفکری را همچنان در اصفهان ادامه دهیم.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.