به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرام آذرپی در دومین جشنواره برداشت زعفران ازان با بیان اینکه در این جشنواره از توسعه خوب کشاورزی استراتژیک در شهرستان میمه سخن به میان آورد و اظهار داشت: در حال حاضر در این منطقه و به ویژه در روستای ازان در زمینه تولید گل محمدی و زعفران در جایگاه قابل قبولی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر توسعه تولید پسته و زرشک در روستای ازان مورد توجه است، تصریح می‌کند: تولید گل محمدی در روستاهای میمه رتبه دوم تولید این محصول را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که شهرستان میمه در رتبه بالاتر از قمصر و آران و بیدگل قرار دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره های بوم‌گردی توسط مردم اداره می‌شوند و بازتاب خوبی نیز دارند، اظهار می‌کند: از این رو در مجلس واگذاری صنایع زیان ده به مردم بارهای پیگیری شده است و این در حالی است که ۹۴ درصد از این واگذاری خصولتی بوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر یک از روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه در حوزه کشاورزی محصولات خاص و مرغوبی را تولید می‌کند، بیان داشت: برای مثال انگور حسن رباط و زعفران ازان برندهای این دو روستا هستند و روستاهای دیگر نیز باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی به ظرفیت‌های بالای منطقه میمه اشاره می‌کند و گفت: این منطقه محل ترانزیت و دروازه ورود تهران به اصفهان است و مسئولان باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری را داشته باشند.

حاجی دلیگانی  همچنین از آماده‌سازی شهرک صنعتی گلستان در منطقه میمه خبر داد و ابراز داشت: این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 797006
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.