به گزارش ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی روز جمعه در دومین جشنواره زعفران روستای ازان منطقه میمه گفت: تولید زعفران مرغوب حرکتی است که خوب برنامه ریزی شد و می تواند مشکل عمده مردم منطقه به خصوص در اشتغال را حل کند.
وی گفت: زغفران مرغوب در این روستا توسط مردم این محل به دست می آید و می تواند از تولید به مصرف عرضه شود یک برند برای مردم این روستا برای تولید ثروت باشد.
نماینده مردم شاهین شهر ، میمه وبرخوار در مجلس اظهارکرد: اگر هر شهر وروستای در این بخش برای خود برند مخصوصی ایجاد کند می تواند در راستای تولید ثروت گام بردارد و با همدلی و همفکری اشتغال ماندگاری ایجاد کنیم و ثمرات اقتصادی برای این بخش داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس بسیج در 5 آذر 58 توسط امام خمینی (ره) گفت: یکی از اقدام ها و برکات بسیج این بود که چنان دفاعی از کشور کرد که تجزیه نشد.
وی با اشاره به نتیجه جهانی بسیج و شکل گیری بسیج جهان اسلام در سوریه، عراق و لبنان گفت: بسیج نیروها در این کشور ها در مقابل داعش و شکست آن نه تنها امنیت خودشان و ایران را تامین کرد بلکه امنیت کل کشورهای غرب آسیا را حفظ کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با اشاره به کشت زعفران مرغوب در این روستا گفت: بنا براطلاعاتی که وجود دارد زعفران این منطقه از سایر زعفران های مناطق کشور مرغوب تر و کیفت بهتری دارد.
فریدون الهیاری با بیان اینکه پیشنیه زعفران در استان صفهان به بیش ازهزارسال برمی گردد گفت: زعفران یکی از محصولات مشهوراستان بود و جایگاه تاریخی کهنی دارد و سال ها در این استان فراموش شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: در این منطقه از منظر میراث فرهنگی تولید شد و اعتبارو شهرت استان در بخش دوباره رونق یافت.
وی اظهار کرد: با هماهنگی، انگیزه و تحرک مدیران این شهرستان یک پویایی ویژه در عرصه فرهنگی و توسعه گردشگری به وجود آمد که جای بسی خوشحالی دارد.
الهیاری گفت: یکی از معضلات کشور ما اشتغال است که باید تلاش کنیم زمینه گسترش و توسعه آن را با استفاده از جاذبه های گردشگری به خصوص در مناطق روستایی فراهم کنیم .
وی اظهار کرد: خوشبختانه در چهار چوب سیاست های دولت امسال اعتبارات خوبی برای اعطای تسهلات در بخش های روستایی پیش بینی شده و به استان ما هم ابلاغ شده است .
وی گفت: در این راستا مردم این منطقه هم از طریق تبلیغ و ترویج طرح هایی که اعلام می کنند حمایت خواهند شد .
وی با بیان اینکه تاسیس مجتمع گردشگری دراین روستا بررسی و عملیاتی می شود گفت: استان اصفهان رتبه اول اقامت گاه های بوم گردی را در سطح کشور دارد و در این روستا هم برای توسعه گردشگری مجوز اخذ خواهیم کرد تا شاهد تاسیس 20 اقمات گاه گردشگری در این روستا باشیم.
به گزارش ایرنا، دومین جشنواره زعفران روستای ازان روز جمعه با حضور اهالی این روستا و روستا های اطراف و شهرستان شاهین شهر و میمه،اصفهان، میهمانانی از استان های یزد، چهارمحال بختیاری ، تهران و مسؤولان استانی و شهرستانی ونماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این روستا برگزار شد.
معرفی شناساندن ظرفیت‌های موجود و زعفران ازان و همچنین بیان مشکلات و معضلات این روستا در حضور مسئولان و توجه به روستای ازان از نگاه گردشگری و بوم‌گردی که یکی از نقاط بکر و دیدنی بخش میمه محسوب می‌شودازاهداف برگزاری جشنواره عنوان شده است.
در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از محصولات کشاورزی و صنایع دستی این روستا برگزار شده بود.
روستای (ازان) از توابع بخش میمه شهرستان شاهین شهر ومیمه استان اصفهان است و در 100 کیلومتری شمال اصفهان و در چهار کیلومتری جنوب غربی شهر میمه ودرسه کیلومتری غرب شهر وزوان واقع شده است.
این روستا حدود سه هزار و 800 نفر جمعیت دارد.
گ/8114/ 6022 خبرنگار: امیرحسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.