به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از انجمن سینمای جوانان ایران، این جشنواره منطقه‌ای از تاریخ چهارم تا هفتم اسفند ماه سال 1396 به مدت چهار روز در شهر کاشان با حضور استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و اصفهان برگزار می‌شود.
جشنواره منطقه‌ای کاشان در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود.
بخش فیلم شامل سه بخش مسابقه، جنبی و بخش ویژه است؛ بخش ویژه شامل فیلم‌هایی با نگاه ویژه به موضوع گردشگری و فرهنگ بومی در منطقه فرهنگی کاشان می باشد.
بخش فیلمنامه نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در سه بخش آزاد، اقتباسی و ویژه برگزار می‌شود.
بخش عکس جشنواره نیز شامل 2 بخش مجموعه‌ عکس و تک‌عکس است؛ در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی بر اساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارایه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دست یابی به بیانی رک و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود.
شرکت همه‌ فیلمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد و ‌نام نویسی برای حضور در جشنواره تنها از طریق پایگاه اینترنتی تا دوم دی ماه سال جاری امکان‌پذیر است.
جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه ‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دو جانبه برگزار می‌شوند.
انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.