به گزارش ایرنا، ' رضوان حکیم زاده ' روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور در اصفهان تاکید کرد: استفاده از کتاب های کمک آموزشی نیز در دوران ابتدایی ممنوع است.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که در برخی مدارس کشور و از جمله استان اصفهان بویژه مدارس غیر انتفاعی، آزمون های چهار گزینه ای به مانند کنکور سراسری برای دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار و بابت برگزاری آنها علاوه بر اخذ هزینه، کتاب های اضافی کمک درسی به دانش آموزان تکلیف می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: یکی از موضوع های مهم در مقطع ابتدایی، آسیب شناسی و اصلاح سیستم ارزشیابی کیفی و توصیفی است بطوریکه یکی از چالش های آموزش و پرورش این است که تعدادی از تصمیم های مهم بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته می شود.
وی ادامه کرد: از دیگر چالش های ارزشیابی کیفی توصیفی، برگزاری آزمون های مدارس خاص است و در این رابطه از وزارتخانه درخواست کردیم که به این مسئله توجه شود.

*** جذب 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل به مقطع ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین یکی از برنامه های این معاونت را پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل اعلام کرد و گفت: سال گذشته حدود 33 هزار و 800 نفر بازمانده از تحصیل، جذب مدارس شدند.
حکیم زاده، افزود: جذب کودکان فاقد هویت نیز از جمله کارهای بزرگی بود که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شد.
وی با اشاره به شرایط جذب معلمان ابتدایی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دانشکده های علوم تربیتی و ادامه تحصیل همکاران با ارائه ساز و کارهای مشخص از جمله راهکارهای مطلوبی است که باید به آن توجه کرد.
وی گفت: در بحث پیش دبستانی ها و مدیریت یکپارچه نیز جلساتی برگزار شد و آیین نامه ای باید بصورت مشترک امضا می شد که ما اعلام آمادگی کردیم.
وی اضافه کرد: در این زمینه مقرر شد جلسه مجددی با رئیس سازمان بهزیستی داشته باشیم و امیدواریم تلاش ها به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه در صدد هستیم مدارس شبانه روزی را برای دانش آموزان عشایر توسعه دهیم، گفت: در این راستا پیگیری های لازم را انجام دادیم تا دختران عشایر مجبور به ترک تحصیل نشوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدام های انجام شده برای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال 28 هزار مدرسه مجری طرح تدبیر هستند و همکاران باید این موضوع را باید به رسمیت بشناسند.
طرح تدبیر بمنظور بهبود مدیریت مدرسه و ارتقای کیفیت یادگیری دانش آموزان و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات در سال تحصیلی 96-95 در دستور کاری مدارس ابتدایی کشور قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور روز چهارشنبه با هدف تبیین برنامه های حوزه ابتدایی و توسعه کمی و کیفی دوره پیش از دبستان و تبادل تجربه بین استان ها در اصفهان برگزار شد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.