محمدرضا باقری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر 2 هزار و 700 پروانه کسب برای واحدهای صنفی در شهرستان اردستان صادر شده است که تنها 2 هزار و 200 واحد فعال هستند و سایر واحدهای صنفی به دلیل هایی مانند تغییر شغل، مهاجرت یا درآمد ناکافی تعطیل شدند.
وی با تاکید بر تسهیل فعالیت اصناف در عرصه اقتصاد به عنوان قلب تپنده جامعه، بر نقش آنها در ایجاد شغل، شکوفایی اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان همچنین گفت: برخی نهادها از جمله شهرداری های زواره و مهاباد همچنان به صورت سنتی برای واحدهای صنفی پروانه کسب صادر می کنند که ادامه این روند موجب عدم اجرای قانون نظام صنفی و تضعیف اتحادیه خواهد شد.
او در ادامه به فعالیت یک اتاق صنفی و 12 اتحادیه در اردستان اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی شهرستان از دیگر ماموریت های این مجموعه می باشد که به جد پیگیری می شود و 2 هزار و 600 مورد بازرسی طی سال جاری در این راستا انجام شده است.
باقری اضافه کرد: 200 واحد صنفی متخلف در بازرسی های صورت گرفته طی هفت ماه گذشته در شهرستان اردستان شناسایی شدند که پرونده آنها برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
شهرستان اردستان با نزدیک به 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.