به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین غفرانی در خصوص صدورشناسنامه‌های مکانیزه در ادارات ثبت احوال استان اصفهان اظهار داشت: این نوع شناسنامه در حال حاضر به همه کسانی که شناسنامه آنها نیاز به تعویض داشته باشد، تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین به کسانی که خواهان تغییر در مندرجات شناسنامه‌شان هستند و یا افرادی که قصد عکس دار کردن شناسنامه‌هایشان را دارند شناسنامه مکانیزه ارائه می‌شود، ابراز داشت: باید توجه داشت که در حال حاضر صدور شناسنامه مکانیزه هنوز عمومیت نداشته و فقط برای افرادی که دارای شرایط اعلام شده هستند شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان همچنین در خصوص طرح حذف اطلاعات همسر سابق از شناسنامه پس از جاری شدن صیغه طلاق نیز گفت: این طرح در مراحل اولیه قرار دارد و برای اجرا نیاز به مصوبه مجلس دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص اجرای طرح حذف اطلاعات همسر سابق از شناسنامه مخالفان و موافقان زیادی وجود دارد، گفت: بنده به عنوان یک شهروند مسئول بر این باورم که درج واقعه طلاق در شناسنامه افراد و مراجعه این افراد به ادارات دولتی از لحاظ حیثیتی و موقعیت افراد، آنها را در معرض برجسته سازی یکی از معایب زندگی می‌کند که شاید نیاز به توضیح داشته باشد و شخصیت این افراد مورد تهدید قرار گیرد.

غفرانی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که از سوی دیگر حذف اطلاعات همسر سابق از شناسنامه افراد پس از واقعه طلاق می‌تواند، مروج این اتفاق باشد، تصریح کرد: از این رو ما اعتقاد داریم اگر طرح حذف نام همسر سابق در مجلس تصویب شود باید اطلاعات قبلی افراد در سوابق قبلی آنها در ثبت احوال ثبت شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 785511
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.