'عبدالرضا مهدی بادی' روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان نطنز دارای 750 هکتار سطح زیر کشت میوه 'به' است که حدود 700 هکتار آن بارور می باشد و میانگین تولید 12 تن به ازای هر هکتار برآورد می شود.
وی افزود: 650 تن محصول تا کنون از 40 هکتار باغ های بادرود به ارزش 22 میلیارد ریال برداشت و روانه بازار داخلی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: این شهرستان به عنوان قطب تولید به در استان اصفهان شناخته می شود و بزرگترین باغ این میوه در کشور با مساحت 130 هکتار در این شهرستان (منطقه رحمت آباد نطنز) قرار دارد.
او اضافه کرد: نزدیک به یک ششم تولید میوه 'به' کشور در شهرستان نطنز صورت می گیرد و بیشتر درختان کشت شده نیز به رقم اصفهانی معروف است که کیفیت، مرغوبیت و عطر خاصی دارد.
'به' میوه‌ای خوش ‌طعم و عطر از خانواده سیب است و سرشار از ویتامین‌های آ. ب. ث. ، قند و پپتین می باشد؛ محصول رسیده دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و تر دارد.
این میوه اگرچه به صورت خام نیز خوردنی است ولی بیشتر 'به' را به صورت مربا و همچنین در غذاهایی همچون خورش، خوراک و دم نوش استفاده می‌کنند.
شهرستان نطنز در مجموع 12 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد که هفت هزار و 500 هکتار آن به زراعت و پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.