' سید محمد جزایری ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تئاتر محل درآمد نیست بلکه یک هنر است.
وی با اشاره به وجود استعداد های خوب در تئاتر اصفهان گفت: مسئولان فرهنگی و هنری اصفهان برای پیشرفت و ترقی هنر نمایش این استان باید از آن حمایت کنند.
وی که نمایش «جایی در میان خوک ها» را در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه دارد درباره این نمایش گفت: این نمایش تا یکشنبه هفته آینده از ساعت 18 و 30 دقیقه در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می رود.
جزایری خاطرنشان کرد: نمایشنامه «جایی در میان خوک ها» نوشته آسول فوگارد نمایشنامه نویس آفریقایی انگلیسی و داستان سرگذشت سربازی فراری از ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم است که 41 سال در محل نگهداری خوک ها مخفی شده است در حالیکه خانواده و دوستان وی می پندارند که در جنگ کشته شده و حتی خیابان‌ها و میدان‌هایی در شهر به اسم او نامگذاری شده است.
وی گفت: این سرباز پس از 41 سال در همان مکان می‌ میرد.
وی از محمد جزایری، فرنوش موحدی، رامین ربیعی، مریم سلیمانی، نرگس جعفری، کیارش طیبی، پرهام درودگر، مینو شریفی، شیوا پرویزی و پریسا طاهری به عنوان بازیگران این نمایش نامبرد.
هنر نمایش در اصفهان سابقه ای چندصدساله دارد و نمایش های کمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه ای که در دهه های گذشته برخی از گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.
در سال های قبل از انقلاب، مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.
ت/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.