عبدالله بنهری روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: توزیع این اعتباربراساس معرفی ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی، فنی و حرفه ای، صنعت و معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی و تایید کارگروه اشتغال است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال این تسهیلات توسط متقاضیان در قالب افراد مستقل و گروه های پشتیبان مشاغل خانگی جذب شده است.
معاون فرماندار تیران وکرون با بیان اینکه این تسهیلات قرض الحسنه است،اظهارکرد: سقف تسهیلات برای مشاغل خانگی مستقل و فردی 50 میلیون ریال و برای گروه های پشتیبان که کارگاهی فعالیت می کنند، 200 میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی فرصتی برای تامین معاش و آغاز ورود به صحنه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: همکاری بانک ها در اختصاص این اعتبار لازم است وحداقل شرایط برای متقاضیان در نظر گرفته شود تا اینکه افراد متقاضی قادر به ایجاد فرصت اشتغال برای خود باشند.
ارائه تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان تیران و کرون برای 28 رشته شامل زنبورداری، بسته بندی و تولید عسل، قلم زنی، گرافیک، طراحی دکوراسیون خانگی، تولید و بسته بندی زعفران، تولید قارچ، دوخت لباس، پرورش گوسفند، بره، بز، تولید موسیر و کتیرا، تولید شیره و سرکه انگور و مواردی از این قبیل پیش بینی شده است.
سال گذشته 2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان تیران و کرون اختصاص یافت که 77درصد آن تا پرداخت شد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
گ--7131/ ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.