به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان گفت: واقعه کربلا حافظ شد و اگر شهادت حضرت امام حسین (ع) نبود، امروز اثری از قرآن کریم و اسلام وجود نداشت که بر این اساس نیز آمریکایی ها به برخی کشورهای منطقه دستور حذف موضوعات مرتبط با ایثار و شهادت را از کتاب های درسی دادند.
وی افزود: مقام معظم رهبری با تشخیص مصلحت دستور دادند برنامه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شود، زیرا همچنان که ایشان در بازدید از دانشگاه افسری بیان کردند، امنیت بستری برای رشد سایر عناصر قدرت است و می تواند زمینه ساز تراوش آرمان های بزرگ از ذهن ها شود.
امام جمعه کاشان بیان کرد: دشمنان نظام عناصر اقتدار ملی جمهوری اسلامی را عاملی مزاحم می دانند و از این رو با آن مقابله می کنند زیرا با افزایش اقتدار ایران در منطقه و فرای آن مخالف هستند و به بهانه موشک های دور برد تحریم اعمال می کنند.
او اضافه کرد: برخلاف خواست آنها باید بر عناصر اقتدار ملی تکیه کرد و همچنان که رهبری انقلاب تصریح کردند 'قدرت دفاعی کشور به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست'.
آیت الله نمازی در ادامه به دیدار روز گذشته حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: رهبری انقلاب بار دیگر تاکید کردند که ایالات متحده قابل اعتماد نیست همچنان که وزیر خارجه آمریکا خواستار اخراج نیروهای حشد الشعبی از عراق شده بود اما مسئولان قوا و علمای عراقی موضع گیری آنها را محکوم کرده و تو دهنی محکمی زدند.
وی گفت: با بیانات مرجعیت عالی عراق از جمله آیت الله العظمی سیستانی نیز جوان های کرد، ترک و عرب وارد میدان شده اند و داعش در شهرها و روستاها در حال نابودی است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در ادامه به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کتاب خواندن یکی از راه های رشد جامعه اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان است و گرچه در مدرسه و دانشگاه کتاب هایی آموزش داده می شود اما سوای آنها کتاب هایی را که راه رشد درست را نشان می دهند، باید مطالعه شوند.
او کتاب را بهترین همنشین انسان عنوان کرد و گفت: خواندن هر کتابی هم آموزنده نیست زیرا در این دوران دستگاه های دشمن استکباری با هدف اثرگذاری بر ذهن جوانان ما به پایگاه های اینترنتی، شبکه های مجازی و ماهواره ها هجوم آوردند اما باید روزی یک ساعت برای مطالعه کتاب های ارزشمند زمان اختصاص داده شود.
انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.