به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان، افزود: توجه همه دنیا به این مانور اعتقادی است که در دنیا و تاریخ بشر نظیر نداشته است.
طباطبایی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شرایط و وضعیت مسلمانان یمن و میانمار، گفت: ناله و فریاد مسلمانان این دو کشور بلند است و آنان خواستار کمک و همدردی هستند، شاید کاری از دست ما برنیاید اما با کمک ها مادی و معنوی می توانیم به آنها کمک کنیم .
وی افزود: مساله این است که دشمنان ما حتی حاضر نیستند برای کسانی که در این دو کشور جنایت می کنند محدودیتی قائل شوند و به آنها بگویند که کارشان خلاف حقوق بشر است.
امام جمعه اصفهان با انتقاد از رفتار سیاسی و عهد شکنی دولتمردان امریکا گفت:برجام و پیس از برجام معنی ندارد، تحریم ها به همان صورت پابرجاست و نه تنها از بین نرفته بلکه بیشتر هم شده است .
وی تکرار کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها دستشان در یک کاسه است هرچقدر هم اروپایی ها چراغ سبز نشان بدهند باز هم همه اینها مجری یک سناریو هستند.
طباطبایی نژاد از حضور شکوهمند مردم اصفهان در تشییع هشت شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تشکر کرد و افزود: دنیا پر از آشوب است و ما نباید برای حضور در این مجامع سستی از خود نشان دهیم.
وی اضافه کرد: اگر الان می توانیم با خیال راحت زندگی کنیم و امنیت داشته باشیم مدیون شهدایی هستیم که در هست سال دفاع مقدس و اکنون در بیرون از مرزها به عنوان مدافعین حرم جان خود را فدا کرده و می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مدافعین حرم با جنگیدن در بیرون از مرزها از خطر بزرگی جلوگیری کرده اند، نباید منتظر بمانیم تا دشمن وارد خاکمان شود بعد از خودمان دفاع کنیم بلکه باید دشمن را قبل از بروز خطری از جانب آن، دفع کرد.
وی در بخشی از سخنان خود تقوا و ترک گناه را یکی از ابزار های گشایش قفل های قلب عنوان کرد و افزود: انسان با تقوا دارای بصیرت می شود، واقعیت ها را می بیند و می تواند از قدرت عقل خود بهره ببرد.
طباطبایی نژاد اضافه کرد: با وجود تقوا می شود از بسیاری از بحران های زاییده از فضای مجازی جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: کسانی که تقوا داشته باشند به ابزارهای ناهنجار فضای مجازی مانند 'نهنگ آبی' پناه نمی برند.
ت/ 7153** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.