به گزارش ایرنا، علی محمد یوسفیان روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آران و بیدگل بیان کرد: یک چهارم از جوانان جویای کار شهرستان تحصیلکرده ها به ویژه دانش آموختگان رشته های علوم انسانی هستند که باید راهبردی جامع و دیدگاهی فرامنطقه ای در برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی نسبت به ایجاد اشتغال برای آنان اعمال شود.
وی به سیاست های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و افزود: رشد اقتصادی پرشتاب، پایدار و اشتغالزایی از طریق بسیج همه امکانات در این سیاست ها مورد تاکید قرار گرفت که دولت تدبیر و امید نیز در این راستا گام برداشته و موضوع اشتغال به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی را طی برنامه ششم در دستور کار قرار داده است.
معاون فرماندار بیان کرد: دولت بر اساس ماده 21 قانون، طرح کارانه اشتغال جوانان را برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی ها با هدف جذب نیروهای کار جوان از تیر ماه امسال در دستور کار قرار داد و در شهرستان نیز این طرح آغاز شده است.
او اضافه کرد:حفظ وضع موجود اشتغال و اشغال زایی برای نیروهای کار جدید متقاضی شغل به ویژه دانش آموختگان از برنامه های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آران و بیدگل است و باید به طور جد مورد توجه اعضا قرار گیرد.
فرماندار آران و بیدگل پیش تر نرخ بیکاری را بر اساس آخرین آمارها 5.9 درصد اعلام کرده بود؛ این شهرستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.