مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روزسه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت 17 و یک دقیقه در یک باب انبار ضایعات کارتن و پلاستیک در شرق اصفهان روی داد که پس از اطلاع اهالی به سامانه 125، ستاد فرماندهی باتوجه به حجم حریق تیم های عملیاتی 10 ایستگاه را به محل اعزام کرد.
محمد شریعتی با اشاره به اینکه فرآیند سوختن با تامین اکسیژن مناسب به صورت تصاعدی گسترش می یابد بیان کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم بر اصفهان و وزش باد و نیز وجود مواد کاغذی، اطفای حریق برای آتش نشانان دشوار بود اما در نهایت پس از 2 ساعت و 38 دقیقه حریق اطفاء،کنترل و محل پاکسازی شد.
وی افزود: همجواری محل حریق با پارکینگ خودرو و موتور سیکلت های نیروی انتظامی در آن موقعیت و وجود انبوهی از وسایل نقلیه بنزین سوز احتمال گسترش آتش را افزایش داده بود.
وی بیان کرد: این حریق مهار و مواد سوختی با خودروی لودر جابه جا و محل به طور کامل پاکسازی و رفع خطر شد.
شریعتی با اشاره به اینکه 50 نیروی عملیاتی به همراه مدیران مناطق چهارگانه و روسای ایستگاه ها در عملیات خاموش سازی این حریق حضور داشتند افزود: در این حریق از 10 خودروی سنگین و نیمه سنگین اطفائیه ، یک دستگاه کامیون آبرسان به همراه یک دستگاه لودر و یک دستگاه نورسان و با توجه به دود شدید از خودروی تخصصی حمل دستگاه تنفسی با بیش از 70 کپسول اکسیژن نیز استفاده شد.
وی اشاره کرد: علت وقوع این حادثه به وسیله کارشناسان سازمان در دست بررسی است.
پنجشنبه شب گذشته (20 مهرماه) نیز آتش سوزی در یک باب انبار الوار چوب در خیابان امیر کبیر در منطقه شمالی شهر اصفهان با تلاش نیروهای عملیاتی آتش نشانی اصفهان مهار و خاموش شد.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 624 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.