در این مطلب آمده است: شمار نقاط پرحادثه در جاده های استان اصفهان، هر چند کاهش یافته، اما همچنان این نقاط بر سر راه رانندگان قرار دارد. تعداد این نقاط به مروز زمان از 125 نقطه به 109 و در حال حاضر به 67 نقطه رسیده، عددی که از نشست خبری دی ماه سال گذشته اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هنوز تغییر نکرده و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان ضمن اشاره به وجود 67 نقطه پرحادثه در جاده های استان، می گوید:اصلاح این نقاط ،مستلزم پرداخت اعتبارات لازم است.
در ادامه به نقل از داریوش امانی عنوان شده است: اصلاح برخی از این نقاط هزینه های میلیاردی در پی دارد، به دلیل کمبود اعتبارات اصلاح این نقاط بین دو تا سه سال زمان نیاز دارد، برای اصلاح این نقاط دو گونه اعتبار استانی و ملی داریم. اعتبارات ملی به تدریج و همزمان با اجرای پروژه ها به طرح ها تعلق می گیرد؛ در بخش بودجه های استانی، اعتبارات روی کاغذ مشخص شده، اما این اعتبارات به صورت کامل پرداخت نشده، تاکنون و تا پایان نیمه نخست سال تنها حدود 10 درصد این اعتبارات به اداره راهداری و حمل ونقل پرداخت شده، با پیگیری مسئولین استانی، اعتبارات بخش راهداری، 100 درصد افزایش یافته، اما تمام اعتبارات به طور کامل به این اداره تخصیص نیافته است.
این روزنامه در ادامه به نقل از سرهنگ محمد حسین حمیدی رئیس پلیس ‌راه راهور ناجا نوشت: تصادفات جاده‌ای در نقاط پرحادثه سالانه حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان خسارت مالی به کشور وارد می کند، بر اساس آخرین جمع ‌بندی‌های پلیس‌راه کشور،حدود سه هزار و 400 محل پرحادثه‌ در جاده ‌های برون ‌شهری وجود دارد که با وجود کاهش شمار آنها طی سال‌های گذشته، وضعیت هزار و 500 نقطه بحرانی است، تنها طی مدت سه سال، پنج هزار و 300 نفر جان خود را در این هزار و500 نقطه از دست داده‌اند.
ادامه مطلب به نقل از امانی حاکیست: برخی از نقاط پر حادثه به دلیل تغییرات ایجاد شده در منطقه، حادثه خیز می شوند. مثل افزایش حجم ترافیک در آن نقطه یا برای مثال به دلیل ساخت منطقه مسکونی و افزایش رفت و آمدها شرایطی ایجاد می شود که افزایش تصادفات را به همراه دارد، طبق تحقیقات کارشناسان همچنان عامل انسانی مهمترین عامل تصادفات در کشور و استان است، حدود 15 درصد تصادفات به دلیل خودرو و 15 درصد نیز به دلیل جاده و شرایط خاص اقلیمی جاده رخ می دهد، عمده تصادفات جاده ای استان در درجه اول به دلیل خواب آلودگی و واژگونی خودروها و بعد از آن به دلیل بی توجهی به جلو رخ می دهد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: هر چند در 5 ماه نخست سال جاری،‌272 نفر در محورهای استان جان خود را از دست داده اند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، سال گذشته طی این مدت، 290 نفر در تصادفات جاده ای جان باخته اند که این رقم در سال جاری، 6 درصد کاهش یافته، برای اصلاح نقاط پر حادثه از فناوری و ابزارهایی مثل نصب چراغ هشدار دهنده چشمک زن، نصب علائم، آشکار کننده ها، پیش از رسیدن به این نقاط، پنل دست انداز، نصب گاردریل و نیوجرسی و... استفاده می کنیم.
این روزنامه اضافه کرده است: کمیته رصد تصادفات در شهرستان ها، یکی از تدابیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان است، سال گذشته و در پی بروز برخی تصادفات با تلفات جانی زیاد در برخی محورهای استان، این کمیته در شهرستان های شکل گرفت، نتایج بررسی کمیته نشان می دهد محورهای کدام شهرستان ها پر حادثه تر و نیازمند بررسی بیشتر هستند.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.