دکتر غفور راستین مدیر مرکز اورژانس استان اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: تعداد ماموریت‌های انجام شده اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 26 درصدی مواجه بود.
وی افزود : فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در 6 ماهه نخست امسال در 104 هزار و 874 ماموریت، به مصدومان و بیماران اورژانسی امدادرسانی کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده 34 هزار و 458 مورد تصادفی و 70 هزار و 416 مورد غیرتصادفی بود.
وی تصریح کرد: در این مدت از مجموع امدادرسانی به مصدومان حوادث رانندگی 26 هزار و 563 حادثه در مناطق شهری و 7 هزار و 895 مورد در مناطق جاده‌ای استان بود که براساس این آمار، امدادرسانی به حوادث رانندگی در جاده‌ها در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته با 30 درصد افزایش مواجه بوده است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بالگرد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در نیمه نخست امسال 11 بار برای انجام ماموریت به پرواز درآمد و به 21 بیمار و مصدوم امدادرسانی کرد.
فوریت‌های پزشکی استان اصفهان درحال حاضر از 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 134 پایگاه شامل 68 پایگاه شهری، 65 جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی برخوردار است.
بر پایه اعلام پزشکی قانونی استان اصفهان در طول سال گذشته در مجموع یک هزار و 46 نفر در حوادث ترافیکی این استان جان خود را ازدست دادند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون – انتشاردهنده:عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.