به گزارش ایرنا، سعید رسولی عصر شنبه در بازدید از عملیات اجرایی احداث خط دوم بافق - میبد - زرین شهر و خطوط آهن و ابنیه فنی آن افزود: راه آهن و حمل و نقل ریلی محور اصلی توسعه و نماد اقتصاد مقاومتی در کشور است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام 'سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' گفت: حمل و نقل ریلی به عنوان مهمترین موضوع در توسعه کشورها مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران قرار دارد.
رسولی گفت: سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی به کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات جاده ای و کاهش آلایندگی های زیست محیطی منجر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه توافق های انجام شده با مسئولان محلی در باره خط دوم بافق- میبد- زرین شهر چند جانبه است، اظهار کرد: راه آهن همه تعهدات خود را در باره این پروژه انجام داده یا در حال انجام است و برای تکمیل کار به همکاری سایر دستگاه های مسئول نیاز دارد.
رسولی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در افزایش سهم ریلی جابجایی مسافر و حمل بار گفت: راه آهن در آینده نیز به تمام تعهدات خود در اجرای کامل این طرح با جدیت عمل خواهد کرد.
رسولی افزود: بزودی با توسعه و آماده سازی ایستگاه 'آبنیل'، امکان استفاده مردم شهرستان فلاورجان از امکانات حمل و نقل ریلی فراهم خواهد شد.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکلات شهرستان فلاورجان در این حوزه گفت: از طریق همکاری با شهرداری ها در شهرهای مختلف، بدنبال رفع گره های ترافیکی در حمل و نقل ریلی هستیم.
وی گفت: شهرستان فلاورجان با توجه به موقعیت جغرافیای خود در محور بار و مسافر ریلی کشور قرار دارد.
رسولی با اشاره به اینکه هم اکنون 11 مرکز استان از وجود راه آهن و حمل و نقل ریلی بی بهره اند گفت: سیستم راه‌آهن یک‌ هفتم سیستم حمل و نقل جاده ای سوخت مصرف می‌کند.
به گزارش ایرنا، در بازدیدی که روز شنبه بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات مردم فلاورجان در حوزه عملیات اجرایی احداث خط دوم بافق - میبد- زرین شهر در این منطقه انجام شد، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی در این شهرستان حضور یافت.
این بازدید با حضور نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن و پیمانکاران پروژه برگزار شد و مشکلات و درخواست های مردم این شهرستان درمناطق آبنیل، علی شادان، دارافشان، تمندگان و پیربکران مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
برای اجرای این طرح 10هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و از ویژگی‌ها و شاخص‌های مهم اقتصادی بهره‌برداری از پروژه، دو خطه کردن مسیر بافق-میبد-زرین‌شهر است.
پروژه ملی خط دوم راه آهن بافق- میبد- زرین شهر با توان حمل بار پیشرفت فیزیکی 60 درصدی و فعالیت همزمان پنج پیمانکار در دست اجراست.
احداث این پروژه بطول 480 کیلومتر به عنوان نخستین خط با توان حمل بار محوری به میزان 30 تن در کشور در دست اجراست که تمامی پل های بتنی - فلزی و دو منظوره این پروژه نیز با ظرفیت حمل بار محوری 30 تن ساخته می شود.
هدف اصلی از اجرای دو خطه کردن خطوط ریلی ، افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری و مهمتر ازهمه ساخت خطی به عنوان بار محوری سنگین در کشور بوده است.
از دیگر اهداف طرح افزایش سرعت برای قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر و قطارهای باری تا ۱۲۰ کیلومتر است.
کاهش زمان سیر قطارهای باری از ۱۸ به ۱۲ ساعت یکی دیگر از اهداف این پروژه است که باعث می‌شود سرعت حمل بار در کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب با تکمیل این مسیر ارتقا یابد.
با اجرای این طرح آلاینده های مخرب محیط زیست به میزان ۵ هزار و ۲۰۰ تن در سال کاهش می‌یابد، همچنین این طرح بصورت مستقیم ۱۵۵ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
شهرستان فلاورجان از توابع استان اصفهان و در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ت 7150 /
خبرنگار: علی نعمانی * انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.