به گزارش ایرنا، ' رسول زرگرپور ' پنجشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید کاشان گفت: برطرف کردن مشکلاتی مانند کمبود فضای سبز و معضل ترافیک نیازمند توجه به طرح های جامع و تفصیلی شهرهاست، بطوریکه در برخی شهرها تا 40 درصد اجرا می شود و در برخی شهرها مورد بی توجهی قرار می گیرد.
وی افزود: شوراهای اسلامی در دوره جدید در کنار برنامه ریزی برای احداث فرهنگسراها، توسعه فضای سبز و ساخت اتوبان ها باید بر اجرای طرح های تفصیلی از سوی شهرداری ها نظارت کنند و این مهم را به عنوان یکی از وظیفه های اصلی شورا در نظر بگیرند.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به مشکلات ساختاری نهاد شهرداری ها بیان کرد: وزارت کشور ساختار جدید را پیش تر ابلاغ کرده بود که هنوز اجرایی نشده و یکی دیگر از وظایف شوراها و شهرداری ها، ساماندهی تشکیلات کنونی و استقرار ساختار جدید است.
وی اضافه کرد: منابع انسانی در شهرداری ها بیش از 2 برابر پست های ابلاغی است که باید همگی در چهار سال آینده تعیین تکلیف شده و جایگاه ها مشخص شود.
زرگرپور عنوان کرد: شهرداری ها تنها نیستند و مجموعه های وابسته ای دارند که از آتش نشانی تا عمران و فضای سبز را شامل می شود اما از سال گذشته تعداد سازمان های وابسته باید بر اساس درجه شهرداری ها محدود می شد که این امر نیز به دوره جدید موکول شده است.
وی در ادامه به 88 درصد جمعیت شهرنشین استان اصفهان اشاره کرد و گفت: جمعیت شهرنشین این استان بیش از میانگین کشوری است و از اینرو مدیریت شهری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که در انتخاب شهرداران نیز مد نظر قرار گرفت.
استاندار اصفهان افزود: راه اندازی نهاد شهرداری در کاشان به عنوان دومین شهر مهم استان با پیشینه ای هفت هزار ساله به سال های دور باز می گردد و ویژگی های منحصر به فردش در آینده این خطه را به عنوان یکی از شهرهای مهم بین المللی مطرح خواهد کرد که باید مدیریت شهری (شورا و شهرداری) از این ظرفیت ها بخوبی بهره برداری کنند.
در این مراسم، سعید ابریشمی راد به عنوان شهردار جدید کاشان معرفی و از خدمات سید محمد ناظم رضوی شهردار پیشین این شهر تجلیل شد.
کاشان با بیش از 310 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر بزرگ استان در حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان 107 شهر از جمله چهار شهر با جمعیت بالای 200 هزار نفر دارد که تاکنون 80 نفر از شهرداران معارفه شده اند.
8123 / 2093 ** خبرنگار: محمد ملا حمزه زاده ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.