سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در دیدار آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: حوزه های دینی، فرهنگ، کتاب، رسانه و مجموعه ای گسترده در حوزه کاری وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد که هرکدام گستره ای وسیع و مهم را در برمی گیرد و برنامه ها در چارچوب این حوزه ها تعریف می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: در حوزه دین؛ معاونت قرآن و عترت، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت، کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ در حوزه فرهنگ کتاب و ادبیات، نهاد کتابخانه های عمومی، شورای فرهنگ عمومی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، خبرگزاری ایرنا،حوزه مطبوعات و رسانه، فضای مجازی، رسانه های دیجیتال از عرصه های فعالیت این وزارتخانه است.
وی افزود: حوزه پژوهش های فرهنگی که در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات است، آموزشگاه فرهنگی که موسسه آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر است و حوزه فعالیت های خارج از کشور و سازمان فرهنگ و ارتباطات از دیگر حوزه های فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
صالحی بیمه هنرمندان، حمایت از موسسه های تک منظوره و چند منظوره فرهنگی هنری و شورای ارزشیابی هنرمندان و معاونت های مختلف را از دیگر عرصه های فعالیت وزارت ارشاد ذکر کرد و افزود: در مجموع فعالیت های متکثری بر عهده این وزارتخانه است که کار سنگینی ایجاب می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتخاذ رویه های متناسب تر و منسجم تر در هر حوزه با فضاهای مختلف و بهره گیری از منابع علمی و حوزوی را از جمله رویکرد های حوزه فرهنگ و ارشاد عنوان کرد.
همچنین در این دیدار، آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به مهمترین مسائل و موضوع های فرهنگی و اجتماعی وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مهم و سنگین ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اصفهان در ادامه، دلسوزی برای انقلاب را از ویژگی های شخصیتی وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی ذکر کرد و با اشاره به برنامه های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت به کار گیری و بهره مندی از نیروی های شایسته و توانمند در عرصه های مختلف از جمله عرصه فرهنگی تاکید و نکاتی را در این زمینه یادآوری کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه وارد اصفهان شد و با آیت الله مظاهری از مراجع تقلید ورئیس حوزه علمیه اصفهان نیز دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی گفتگو کرد . وی همچنین قراراست عصر امروز جمعه با خانواده شهید محسن حججی در نجف آباد اصفهان دیدار و گفتگو کند.
این اولین سفر دکتر صالحی به اصفهان به عنوان وزیر دولت دوازدهم است .
خبرنگار : کاظم قانع ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.