به گزارش ایرنا، بر اساس این لایحه به مناسبت آغاز سال تحصیلی، هفته دفاع مقدس و به منظور تشویق بیشتر مردم به استفاده از قطارشهری، خدمات این سازمان (قطار شهری اصفهان ) به مدت 2 هفته بصورت رایگان است.
سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر گفت: در مرحله سوم بهره برداری از خط یک قطارشهری اصفهان، مسافرگیری در این مسیر از مرداد امسال تا میدان آزادی ( دروازه شیراز) ادامه یافت که این اقدام مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
' محمد نورصالحی ' افزود: در روزهای گذشته قطار شهری اصفهان روزانه 6 هزار مسافر را جابه جا کرده اما تعداد مسافران از ابتدای مهر به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای مهر امسال، مدت زمان استفاده از خط یک قطارشهری اصفهان به 13 ساعت در روز افزایش می یابد.
سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه ادامه داد: ساعت حرکت قطارهای مترو اصفهان از ساعت 7 صبح تا 15بود اما از ابتدای مهر ساعت کار این وسیله از 6 و 30 دقیقه صبح تا 19 و 30 دقیقه افزایش یافت.
سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه افزود: در 2 هفته آینده با راه‌اندازی تونل شرقی خط یک قطارشهری اصفهان، سرفاصله زمانی متروی اصفهان کاهش می یابد تا زمینه استفاده بیشتر مردم از این وسیاه نقلیه عمومی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس از مادر شهید حسین خرازی دعوت و تجلیل به عمل آمد.
با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.
خط یک قطار شهری اصفهان بطول 20 کیلومتر از شمال تا جنوب این کلانشهر از شهرک قدس ( در شمال شهر) تا پایانه مسافربری صفه ( در جنوب شهر) ادامه می یابد و دارای 20 ایستگاه است. میدان آزادی، شانزدهمین ایستگاه این خط است.
قطار شهری در این خط از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتیگذشته و به ایستگاه میدان آزادی می رسد که به گفته مسئولان بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل و تا پایان این خط تا ترمینال صفه اصفهان ادامه می یابد.
عملیات اجرایی طرح قطارشهری کلانشهر اصفهان از سال 1380 آغاز شد اما با توجه به بافت تاریخی شهر اصفهان و برخی مشکلات دیگر از جمله محدودیت اعتباری و مالی، این طرح به کندی پیش رفت تا اینکه بخش نخست خط یک قطار شهری اصفهان پس از 14 سال در مهرماه سال 1394 و بخش دوم آن نیز آبان ماه پارسال افتتاح شد.
کلانشهر اصفهان با 2 میلیون جمعیت با چالش ها و معضل هایی همچون آلودگی هوا، ترافیک سنگین در خیابان ها و بزرگراه ها و افزایش روز افزون آمار خودرو های شخصی مواجه است بطوریکه بر اساس آخرین آمار، روزانه حدود 800 هزار خودرو در سطح این شهر تردد می کند.
بدون شک، راه اندازی کامل خط یک قطار شهری اصفهان که از شمال تا جنوب این کلانشهر را می پیماید نقش بسزایی در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و مخاطرات زیست محیطی خواهد داشت.
گ/ 7153/ 2093 ** خبرنگار: هُدااستکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.