سهراب مرادی ملی پوش اصفهانی دسته 94 کیلوگرم کشورمان با مجموع 413 کیلوگرم در رقابت های وزنه برداری بازی های داخل سالن آسیا به مدال طلا دست یافت و به میزان یک کیلوگرم رکورد مجموع دنیا را ارتقا داد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری روز یکشنبه به نقل از این وزنه بردار افزود: در حرکت اول دو ضرب عجله کردم با این حال تمرکزم را از دست ندادم چرا که شبانه روز برای رسیدن به این لحظه تلاش کرده بودم. خدا را شکر بعد از 18 سال توانستم رکورد مجموع جهان را بشکنم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌اش فقط رکوردشکنی در مجموع بود، تصریح کرد: بله، چون رسیدن به رکورد مجموع سخت است و باید در یک ضرب و دوضرب وزنه‌های خوبی زد تا بتوان رکورد مجموع را شکست اما با تلاش شبانه‌ روزی و دعاهای مردم موفق شدم.
مرادی تاکید کرد: با چند سال پیش هم می‌توانستم نتایج خوبی بگیرم اما برخی مشکلات نگذاشت اما الان تلاش می‌کنم بهترین‌ها را رقم بزنم.
قهرمان وزنه ‌برداری بازی‌های داخل سالن آسیا درمورد برنامه خود برای مسابقات جهانی گفت: اصل حضورم در این بازی‌ها این بود که خودم را برای مسابقات جهانی محک بزنم تا در آن رقابت‌ها بدون نقطه ضعف ظاهر شوم.
در ششمین روز از رقابت های وزنه برداری پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا در سالن المپیک شهر عشق آباد ترکمنستان، رقابت دسته 94 کیلوگرم گروه (A) آغاز شد و در این وزن، مرادی کشورمان 9 وزنه بردار ('سوبیروف' از ازبکستان، 'کیم' از کره جنوبی، 'گلشکو' از قزاقستان، 'هائولیو' از چین، 'الباخ' از قطر، 'رمضانف' از ترکمنستان، 'عثمان' از پاکستان، 'استیون کاری' از پاپوآ گینه نو، 'سیااوسی' از جزیره ساموا) را در این وزن پیش رو داشت.
او در حرکت یکضرب هر سه وزنه درخواستی خود 176، 181 و 185 کیلوگرم را به راحتی مهار کرد. 'فرخودبک سوبیروف' وزنه بردار ازبکستانی در حرکت یکضرب فاصله نزدیکی با سهراب داشت و با ثبت وزنه 181 کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد. 'هائو لیو' از چین با 176 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.
این وزنه بردار در حرکت دوضرب گروه (A) دسته 94 کیلوگرم آخرین وزنه برداری بود که روی تخته آمد تا سه وزنه خود را مهار کند ولی در نخستین مرتبه نتوانست وزنه 220 کیلویی را بالای سر برد، در دومین مرتبه این وزنه را بالای سر برد و مدال طلای رقابت های وزنه برداری بازی های داخل سالن بازی های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان به دست آورد.
در سومین حرکت دوضرب نیز وزنه 228 کیلویی را بالای سر برد تا با مجموع 413 کیلوگرم پس از 13 سال رکورد 'آکاکیوس کاخیاسویلیس' یونانی را به میزان یک کیلوگرم را ارتقا داد.
'فرخودبک سوبیروف' وزنه بردار ازبکستانی در حرکت دوضرب وزنه211 کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع با 391 کیلوگرم به مدال نقره رسید. 'هائو لیو' چینی نیز وزنه 211 کیلویی را به نام خود ثبت کرد تا با مجموع 387 کیلوگرم به مدال برنز دست یابد.
این ورزشکار در دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2016 ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب را کسب کند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.