به گزارش روز شنبه ایرنا، سردار مهدی معصوم بیگی در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی شهر اصفهان افزود: این افراد آموزش های لازم را برای نظم بخشیدن به برنامه هیئت های مذهبی فراگرفته اند و فعالیت های آنها زیر نظر نیروی انتظامی انجام می شود.
فرمانده نیروی انتظامی اصفهان با بیان اینکه این افراد مورد حمایت نیروی انتظامی قرار دارند، به عزاداران حسینی توصیه کرد که در برپایی مراسم ها و دستجات عزاداری، همکاری لازم و نزدیکی را با این افراد داشته باشند.
وی اظهار کرد: پلیس یاران محرم، مسئول برقراری نظم و امنیت هیئت ها هستند و هماهنگی های لازم با آن ها صورت گرفته است.
سردار معصوم بیگی به بیان خواسته های پلیس از هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: از هیئت های مذهبی انتظار است به منظور رعایت حال بیماران و سالمندان در ساعات پایانی شب از بلندگوهای و طبل های قوی استفاده نکنند.
وی افزود: انتظار دیگر این است که هیئت های مذهبی در هنگام راه اندازی دسته جات عزاداری، از مسدود کردن بی دلیل خیابان ها و ایجاد گره های ترافیکی خودداری کنند و در نصب ایستگاه های صلواتی و داربست ها طوری عمل کنند که مانعی در مسیر تردد مردم ایجاد نشود.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه عزاداری های مردم اصفهان، یکی از پاک ترین، منظم ترین و بی نظیرترین عزاداری های کشور است، از هیئت های مذهبی خواست از سوء استفاده عده معدودی که با وارد کردن خرافات در عزاداری ها و اعمالی که به وحدت و انسجام جامعه آسیب می زند جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی به دلیل اینکه احیا کننده روش و سنت امام حسین (ع) هستند نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: روش امام حسین (ع)، دعوت به خوبی ها و جلوگیری از بدی ها بود و در همین راستا ما نیز باید راهی را که ایشان برای ما ترسیم کردند پیروی کنیم.
وی افزود: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند 'این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است' حاکی از اهمیت مجالس عزاداری و نقش هیئت های مذهبی در مقابله با هجمه های دشمن است.
وی تاکید کرد: در عصر حاضر که دشمن با هجمه های فرهنگی خود ارزش ها و باورهای مذهبی ما را نشانه گرفته است بیش از پیش به وجود هیئت ها، مجالس مذهبی، دعاها و ذکرها نیازمندیم.
سردار معصوم بیگی، نقش هیئت ها را در مقابله با این تهاجم فرهنگی اساسی توصیف کرد و گفت: در این راستا چنانچه هیئت های مذهبی نقش خود را بخوبی ایفا کنند، می توان جلوی بخش مهمی از این هجمه ها را گرفت.
وی با بیان اینکه جوانان و خانواده ها در خط مقدم تهاجم دشمن قرار دارند گفت: در خیمه امام حسین (ع) و تمام مکان هایی که مجالس اباعبدالله برگزار می شود باید برنامه ها طوری باشد که جوانان بصورت حداکثری جذب شوند و بتوانیم از وجود آنها استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مرکز فوریت های پلیسی 110 و تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها بصورت ویژه در خدمت عزاداران حسینی هستند؛ ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری هیئت های مذهبی و پلیس، مراسم های عزاداری باشکوه و در خور شأنی را برای سرور و سالار شهیدان در استان شهید پرور اصفهان شاهد باشیم.
اصفهان دارای یکهزار و 200 هیئت مذهبی در بخش آقایان و 200 هیئت مذهبی در بخش بانوان است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.