به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت ایتکو در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این نیروگاه بطور کامل توسط مهندسان جوان شرکت توربین توان گستر ایرانیان طراحی و در شاهین شهر اصفهان اجرا شده است.
شاهین شهر در فاصله 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
احمد خادم المله افزود: نیروگاه از بخش های مجزای محرک اولیه، ژنراتور، مبدل های بازیاب حرارتی، اتصالات میکانیکی و الکتریکی تشکیل شده است.
شرکت توربین توان گستر ایرانیان ( ایتکو ) در راستای سیاست های انرژی کشور مبنی بر ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک در سراسر کشور اقدام به طراحی و احداث نیروگاه های مقیاس کوچک با ویژگی تولید همزمان برق و بخار کرده است .
در این راستا کارشناسان شرکت برق منطقه ای اصفهان با انجام آزمایش های استاندارد، صحت کارکرد 2 دستگاه موتور از چهار موتور نیروگاه یاد شده را تائید و برق تولیدی آن را وارد مدار شبکه سراسری برق اصفهان کردند.
در روش تولید همزمان برق و بخار که به سیستم CCHP موسوم است مولدهای موتورهای رفت و برگشتی (گاز سوز) و توربین های گازی به دلیل دسترسی مناسب به گاز طبیعی در ایران و فناوری بالا از کاربری و راندمان بیشتری برخوردار است.
این نیروگاه با سرمایه گذاری شرکت دانش بنیان ایتکو ساخته شده است و از مزیت های آن علاوه بر بازدهی بالای سیستم، کاهش تولید آلاینده هایی نظیر دی اکسید کربن و ترکیبات گوگردی و اکسیدهای نیتروژن است.
نیروگاه اصفهان چهار واحد 2 مگاوات ( در مجموع 8 مگاوات) است که 2 واحد دیگر آن آبان امسال در قالب مرحله دوم راه اندازی و نیروگاه بطور کامل افتتاح و به بهره برداری می رسد.
نیروگاه های تولید همزمان برق و بخار ( CCHP ) از جمله نیروگاه هایی است که بطور کامل اقتصادی بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز به نسبت سایر نیروگاه ها پایین تر است.
شرکت دانش بنیان توربین توان گستر ایرانیان (ایتکو) از شرکت های زیر مجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که به دانش طراحی و ساخت نیروگاه های CCHP در کشور دست یافته است و توانایی توسعه مدیریت دانش خود در سایر نیروگاه های مشابه در سراسر کشور را دارد.
د/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.