به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل پنجشنبه در جمع پیرغلامان پانزدهمین اجلاس خادمان حسینی (ع) در آستان مقدس سلطانعلی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان اظهار کرد: خون حسینی است که سبب می شود شهید حججی سردار رشید اسلام، سر خود را مانند اباعبدالله الحسین (ع) فدای اسلام کند.
وی افزود: شاعران مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) باید شعرها، مرثیه ها و نوحه های آئین های محرم و صفر را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا مردم با حضور در عزاداریها، آمادگی خود را برای مبارزه ظلم جهانی به رخ جهانیان بکشانند.
وی تاکید کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) باید خیلی مراقب باشند تا در عزاداری های محرم و صفر پیام عاشورا به مردم و به ویژه نسل جوان و آینده کشور انتقال دهند.
رئیس فرهنگستان زبان فارسی رهبری جامعه به دست صالحان را از جمله پیام های قرآنی عاشورا بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی پرتوی از کربلا و عاشوراست.
وی همچنین با بیان اینکه زنده نگهداشتن عاشورا در حقیقت زنده نگهداشتن غدیر است، تصریح کرد: مهدویت نیز زنده نگداشتن امامت و ولایت است.
حداد عادل: همچنین واقعه تاریخی امامزاده سلطانعلی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان را در امتداد واقعه عاشورا و کربلای حسینی دانست و افزود: حضور این امامزاده بزرگوار و امامزاده محمد هلال بن علی در آران و بیدگل بیانگر آن است که مردم این خطه نسبت به دین و آئین مذهب تشیع اهتمام ویژه ای دارند و سنت های مذهبی را زنده و پویا نگهداشته اند.
وی ، مضجع منور امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال را نعمت بزرگی برای مردم منطقه بیان کرد و گفت: کاشان یکی از سه شهرستان کشور است که مردم آن از ابتدا دین تشیع را برای خود برگزیدند و تاکنون به عنوان یکی از شهرستانهای مذهبی کشور مطرح است.
وی، از محتشم کاشانی به عنوان شاعر و مرثیه سرای بزرگ جهان اسلام تجلیل کرد و یادآور شد: شعرهای این مرثیه سرای، زینت بخش همه مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر از سخنانش گفت: آمریکا از جوانانی مانند شهید حججی و همرزمانش که شهادت را از مکتب عاشورا و عزاداری حسین (ع) آموخته اند، هراس دارد.
وی، با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار نیز اظهار کرد: آمریکا اگر در جایی فقط یک نفر کشته شود و منافعش به خطر بیفتد سر و صدا می کند اما در این کشور که هزاران نفر به خاک و خون کشیده می شوند، خم به ابرو نمی آورد.
پانزدهمین دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور یک هزار مداح، ذاکر، مبلغ و پژوهشگر در اصفهان حال برگزاری است.
در این اجلاس که60 نفر میهمان خارجی از 32 کشور جهان نیز حضور دارند از 103 مداح اهل بیت (ع) و پیرغلامان حسینی که متوسط سن آنها 83 سال است، تجلیل خواهد شد.
در آئینی که به همین منظور در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، پرچم حضرت ابوالفضل العباس (ع) به آستان مقدس سلطانعلی ابن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان اهدا شد.
برگزاری نشست علمی با موضوع «رفع خرافات در عزاداری های سنتی و سینه زنی» و «اصلاح شعر در مداحی ها»، و مداحی صادق آهنگران از جمله برنامه های جانبی این اجلاس در مشهد اردهال کاشان بود.
مشهد اردهال کاشان در 42 کیلومتر جنوب غربی کاشان قرار دارد.
6136 * خبرنگار: یوسف صائب** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.