به گزارش ایرنا،این نمایشگاه در محل اردوگاه قدس شهرستان مبارکه افتتاح شد و تا دهم مهر امسال برپاست.
فرمانده سپاه ناحیه مبارکه در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، معرفی فرهنگ مبارزه با استکبار به جوانان و انتقال تجارب دفاع مقدس از اهداف این نمایشگاه است.
سرهنگ محمد نصر اصفهانی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از سه قسمت تشکیل شده است، افزود: قسمت اول نمایشگاه خاکیان افلاک، پل شناور، کانال و خاک‌ریزها است که موجب آشنایی جوانان و نوجوانان را با فضای جنگ می شود.
وی بابیان اینکه این راه به فضای مسقف حدود یک هزار و 400 متر منتهی می‌شود و در این فضا 9 غرفه پیش ‌بینی ‌شده است، خاطرنشان کرد: قسمت دوم داری 9 غرفه و شامل، غرفه عفاف و حجاب، تونل شهدای مدافع حرم، پرده‌خوانی دفاع مقدس، ماکت‌های عملیاتی و روز عاشورا، غرفه کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی، غرفه‌ها نقاشی‌های کشیده شده توسط هنرمندان شهرستان، غرفه اقتصاد مقاومتی و غرفه کتاب و محصولات فرهنگی است.
سرهنگ نصر اصفهانی بابیان اینکه نمایشگاه تصویری در این قسمت اجرا می‌شود، ادامه داد: غرفه شهدای شهرستان با ارائه تصاویر 570 شهید شهرستان در این غرفه به‌صورت هنری به نمایش گذاشته می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه مبارکه افزود : قسمت سوم نمایشگاه ویژه‌برنامه‌های جنبی نمایشگاه مانند یادواره شهدای شهرستان، جشنواره سرود و تئاتر، مجمع رزمندگان اسلام شهرستان و ویژه‌برنامه ماه محرم است.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.