به گزارش ایرنا، 'بالکا ام بته' روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان در هتل عباسی اصفهان افزود: کشور ایران و شهر اصفهان از نظر تاریخی و فرهنگی، جذابیت های بسیاری دارد و آفریقای جنوبی نیز در زمینه های مختلف از جمله طبیعت دارای ظرفیت گردشگری است.
وی همچنین با استقبال از پیشنهاد خواهرخواندگی یکی از شهرهای تاریخی افریقای جنوبی با اصفهان، اظهار کرد: در بازگشت به کشورم این موارد را پیگیری خواهم کرد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت سفر رئیس مجلس نمایندگان افریقای جنوبی به ایران گفت: استان اصفهان آماده هرگونه مشارکت در این فرایند است.
رسول زرگرپور با اشاره به آمادگی اصفهان برای خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاریخی افریقا، افزود: اصفهان اکنون با 14 شهر تاریخی در دنیا خواهرخوانده است و ارتباط های فرهنگی خوبی با آنها دارد.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری افریقای جنوبی در سال گذشته به اصفهان، خاطرنشان کرد: در مذاکره با رئیس جمهورآفریقای جنوبی نیز بر فعال شدن سفارتخانه های 2 کشور در زمینه سرمایه گذاری و ارتباط اتاق های بازرگانی تاکید شد.
وی همچنین با اشاره به 10 میلیون گردشگر داخلی در اصفهان، اظهار کرد: صنعت گردشگری در این استان بسیار فعال و بویژه پس از اجرایی شدن سند برجام، رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش ایرنا، 'بالکا ام بته' رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی که از روز جمعه 10 شهریور در صدر یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران نیز دیدار و درباره توسعه روابط دو جانبه و برخی مسائل بین المللی و منطقه ای گفت و گو کرده است.
وی عصر دوشنبه برای سفری یک روزه و دیدن جاذبه های فرهنگی و تاریخی وارد اصفهان شد.
جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوب آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند با حدود 50 میلیون تَن جمعیت است.
این کشور سه پایتخت متفاوت دارد؛ قوهٔ مجریه در پرتوریا، پارلمان در کیپ تاون، و قوهٔ قضائیه در بلوم فونتین مستقر است. پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری آفریقای جنوبی، شهر بزرگ ژوهانسبورگ است.
این کشور از اعضای بنیان‌گذار اتحادیه آفریقا است و بزرگترین اقتصاد را در میان اعضای آن دارد.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.