به گزارش ایرنا سید هادی حسینی روز دوشنبه در هشتمین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان گفت: استفاده از خطوط فاخر ایرانی یکی از راهکارها برای رونق صنعت چاپ کشور است زیرا در کشورمان، قرآن با چاپ عثمان طاها و حتی بصورت وارداتی مورد استفاده می شود.
وی اضافه کرد: چنانچه تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر چاپ قرآن کریم با خطوط فاخر ایرانی اجرایی شود، برای جامعه خطاطان ما خوب و موثر است و صنعت چاپ کشور نیز رونق می گیرد.
حسینی در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم موانع را از جلوی طرح توسعه صنعت چاپ برداریم و یکی از این اقدام ها واگذاری صنعت چاپ به حوزه صنعت است.
وی تاکید کرد : باید راه برای صنعت چاپ هموار شود و در این راه باید به لحاظ قانون گذاری حرفه ای باشیم و بر مشکلات حرفه ای صنعت چاپ نیز آشنا باشیم تا با زبان قانون این مشکلات راحل کنیم.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بااشاره به پایش و به روز شدن صنعت و نوآوری های فراوانی که در حوزه صنعت در جهان اتفاق می افتد، گفت: ما در این حوزه آمادگی داریم کمک کنیم تا صنعت چاپ کمتر خسارت ببیند.
حسینی تلاش برای حل مشکلات چاپخانه داران مربوط به مالیات ارزش افزوده و مسائل مربوط به تامین اجتماعی را نیز مهم دانست وگفت: از طریق مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و با بررسی این مشکلات سعی می کنیم راه را برای رونق صنعت چاپ هموار کنیم.
در هشتمین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد علاوه بر تجلیل از فعالان صنعت چاپ از خانواده شهدای صنعت چاپ این استان نیز تجلیل و یاد و خاطره شهدای صنعت چاپ استان گرامی داشته شد.
11 شهریور به عنوان روز ملی چاپ نامگذاری شده است.
ت/7141 / 2093 *** خبرنگار: زهرا باغبان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.