به گزارش ایرنا، ' عزت الله ضرغامی ' روز شنبه در همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور که در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد برگزار شد، نسبت به استفاده مفید و حداکثری از این فضا و ایجاد شبکه های اجتماعی تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: محیط اگر سالم باشد بذر شکوفا می شود اما چنانچه ناسالم باشد توقع شکوفایی بذر در این محیط بیهوده است.
عضو شورای عالی فضای مجازی با ذکر مثالی ادامه داد: علت اینکه شهادت شهید محسن حججی در کشور ایجاد شور و هیجان کرد و مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت بخاطر انتشار تصویر اسارت و شهادت مظلومانه این شهید در شبکه های مجازی بود.
وی درباره تصویر سازی و تولید محتوا درشبکه های مجازی یادآورشد: جهان غرب بنا را بر تصویر سازی در این فضا گذاشته و موفق هم بوده است اما ما در این عرصه خیلی ضعیف هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.
وی درباره دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: این دانشگاه جهت جبران کاستی های دیگر دانشگاه ها تاسیس شد و توقع ما از دانشجویان این دانشگاه این است که برای حفظ جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کنند .
ضرغامی با بیان اینکه یک عده تصور می کنند دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ علمی مشکلاتی دارد و در این زمینه انتقاد می کنند، اظهارکرد: دانشجویان این دانشگاه باید با فعالیت علمی خود نشان دهند که سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مطرح و برتر است.
وی بااعلام اینکه دانشگاه دارای سه محور متن، نظام آموزشی و استاد است، خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: متن در مرکز، برنامه ریزی می شود و دست شما نیست اما نظام آموزشی و استاد اهمیت دارد که در اینجا استاد اصل است.
عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: دانشجویان می توانند بر رفتار اساتید دانشگاه نظارت داشته باشند و چنانچه مشکلاتی از سوی اساتید وجد داشته باشد، نظرات خود را برای بررسی ارائه دهند تا در اینخصوص اقدام شود.
ضرغامی در ادامه به جایگاه شهرستان نجف آباد در عرصه ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: این شهرستان با داشتن یک لشگر و بیش از 2 هزار و 500شهید و شهدای مدافع حرم در کشور الگو و مطرح است.
وی به شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم اهل نجف آباد اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام بخاطر اخلاق، رفتار و شهامت در زمان اسارت و شهادت در کشور به یک الگو تبدیل شده است.
' مهران مجلسی ' رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه در حال حاضر از 300 رشته درمقاطع مختلف تحصیلی، 500 عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت، یکهزار و 500 مدرس حق التدریس و 200 آموزشگاه برخوردار است و به خاطر این قابلیت ها به عنوان واحد جامع مستقل شناخته می شود.
اولین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با عنوان ' شمیم بصیرت ' از روز شنبه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اصفهان آغاز شد.
در این همایش 6 روز بیش از700 دانشجوی فعال در عرصه فرهنگی شرکت دارند.
تبیین سیاست های فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پرورش نخبگان فرهنگی، تحکیم پایه های فرهنگی و اعتقادی و مشارکت و هم افزایی دانشجویان، هماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی و دانشجویی در سال تحصیلی جدید و فعال کردن جریان های دانشجویی در زمینه های مختلف فرهنگی از اهداف برگزاری این همایش است.
دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در سال 1364 فعالیت خود را آغاز کرد و دارای 11دانشکده و بیش از 26 هزار دانشجو است.
نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
گ/غ.ک/ 6020 / 2093 ** تنظیم: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.