طرح مدارس سبز تلاش دارد در هفت محور به فرهنگسازی محیط زیست بپردازد. این محورها شامل آب، برق، گاز، پسماند و بازیافت، فضای سبز، هوای پاک و خوراک سالم است.
' محمد علی میزبانی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شروع این طرح 103 آموزشگاه از 260 آموزشگاه شهرستان نجف آباد بصورت داوطلبانه مجری طرح شدند.
وی با اشاره به اینکه مدیران این مدارس دوره های آموزشی مربوطه را گذرانده اند، اظهار کرد: معاونان مدارس و خدمتگزاران نیز در مراحل بعدی آموزش خواهند دید و آموزش والدین و دانش آموزان نیز بصورت برنامه ریزی شده در طول سال انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چشم انداز سه ساله، 260 مدرسه شهرستان را به مدرسه سبز تبدیل می کنیم، گفت: از زمستان سال گذشته تاکنون با انجام آزمایشیِ طرحِ مدارس سبز سعی داریم تا سه سال آینده فرهنگ نگهداشت محیط زیست را از مدارس شروع کرده و به خانواده ها گسترش دهیم.
میزبانی افزود: به عنوان مثال در محورهای آب، برق و گاز به مدیران، معلمان، اولیا و دانش آموزان نحوه مدیریت و مصرف درست را آموزش می دهند و الگوی این مدیریت را مدیر آموزشگاه باید در مدرسه خود اجرا کند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدام های طرح مدارس سبز، ' مدارس بدون زباله' است، گفت: شهرداری نجف آباد روزانه 150 تن زباله جمع آوری می کند که به گفته مسئولان شهرداری هزینه سالیانه جمع آوری و دفن زباله 15 میلیارد تومان است که این مبلغ معادل ساخت 15 مدرسه است.
مجری طرح مدارس سبز نجف آباد تصریح کرد: با اجرای این طرح و آموزش مدیران مدارس تصمیم داریم زباله های تَر مدارس را تبدیل به بهترین کود قابل استفاده برای گیاهان کنیم.
در شهرستان نجف آباد 260 آموزشگاه وجود دارد که بیش از 60 هزار دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.
شهرستان نجف آباد با وسعت 285 کیلومتر مربع، 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان است.
ت/ک/7131/3011 / 2093 ** تنظیم کننده: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.