به گزارش ایرنا این پروژه ها که روز سه شنبه به بهره برداری رسید، شامل شبکه روشنایی بلوار منوچهر آباد، دستگاه آب‌ شیرین ‌کن روستاهای مهیار،
پروژه صندوق کار آفرینی امید و ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک شهرضا می باشند.
** افتتاح شبکه روشنایی بلوار منوچهر آباد
مدیر امور برق شهرستان شهرضا در مراسم افتتاحیه شبکه روشنایی بلوار منوچهر آباد گفت: شبکه روشنایی بلوار منوچهر آباد به طول بیش از 1200 متر به بهره‌برداری رسید.
' مجتبی باقی ' افزود: شبکه روشنایی بلوار منوچهر آباد اولین شبکه روشنایی در شهرستان است که از چراغ های LED به جای چراغ های گازی استفاده شده است.
وی تصریح کرد:این پروژه با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال با مشارکت 30 درصدی شهرداری شهرضا به بهره برداری رسیده است.
مدیر امور برق شهرستان شهرضا گفت:در 8 نقطه از شهر وبا هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون ریال اصلاح و بهسازی شبکه و احداث ترانسفورماتور صورت گرفته است.

** طراحی ساخت نصب و راه اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن روستای مهیار
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرضا گفت: مشکلات شدید کمبود آب در روستای مهیار به واسطه برداشت‌های بی‌رویه چاه‌های آب کشاورزی باعث احداث این پروژه گردید.
علی قاسمی ادامه داد: پس از پیگیری‌های امور آب و فاضلاب روستایی شهرضا و دهیاری روستای مهیار زمینی به مساحت 100 متر مربع در اختیار اداره آب و فاضلاب روستایی قرار گرفت و در مهرماه 95 قراردادساخت با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال امضا شد.
وی گفت: دستگاه آب‌شیرین‌کن مهیار به روش اسمز معکوس عمل می‌کنند و تمامی املاح موجود در آب گرفته شده و آبی سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرضا در پایان گفت:با این دستگاه آب شرب سالم و پایدار برای بیش از هزار نفر تامین می شود.
رئیس اداره کنترل کیفی و آزمایشگاه های آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان در بخش دیگری از این مراسم گفت: با توجه به کیفیت نامطلوب آب روستای مهیار، دبی پایین چاه قبلی روستا و آبرسانی سیار با تانکر این پروژه راستای بهره برداری رسید.
فهیمه امیری ادامه داد :دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس، یکی از بهترین روش های تصفیه آب آشامیدنی بوده وEC آب به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به فیلتراسیون قوی این دستگاه،کلیه املاح موجود در آب گرفته شده و آب به وسیله اشعه فرابنفش میکروب زدایی می شود.
رئیس اداره کنترل کیفی و آزمایشگاه های آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به رسوباتی که ممکن است در فیلترهای دستگاه به وجود بیاید این دستگاه ها به صورت دوره ای مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد.
امیری ادامه داد: همچنین دو پروژه مشابه دیگر در روستاهای چاه ملک خور و بیابانک و دارگان فلاورجان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین دو پروژه صندوق کار آفرینی امید و ایستگاه هواشناسی تمام اتوماتیک امروز به بهره برداری رسید.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
پ/7144 / 2093 ** خبرنگار: محمدرضا امیری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.