به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز شنبه به نقل از آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد، اضافه کرد: به نظر بنده، حضور بانوان در رشته‌ های پزشکی برای آنان واجب کفایی است و لازم است تا وزارت علوم تدبیری بیاندیشد تا برای رشته‌هایی همچون سونوگرافی که نیاز به متخصص زن احساس می شود، دانشجوی دختر جذب شود.
وی که در دیدار ' طاهره چنگیز ' سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخن می گفت، با بیان اینکه با کارهای تخصصی ویژه زنان مخالفتی ندارم، تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، اولویت کار باید به مردان اختصاص یابد.
امام جمعه اصفهان افزود: در رشته ‌ها و جاهایی که هم زن می‌ تواند کار کند و هم مرد باید اولویت به مرد داده شود اما در رشته‌های تخصصی این اولویت نیاز نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه از سوی دیگر نیاز به تربیت زنان در رشته‌ هایی همچون مهندسی معدن و یا حقوق نیست، گفت: بهتر است بانوان در رشته‌های مورد نیاز درس بخوانند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار دختر فارغ التحصیل در رشته حقوق وجود دارد اما براساس قانون آنها نمی توانند به عنوان قاضی دستگاه قضایی شوند در حالیکه قوه قضائیه نیازمند قاضی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بابیان اینکه زنان در بسیاری از کارها می‌توانند موفق باشند، گفت: دین اسلام مخارج خانه و زندگی را بر عهده مرد گذاشته و این در حقیقت به نفع زن است.
وی افزود: همچنین در تقسیم ارث، مرد 2 برابر زن سهم دارد زیرا مرد باید مخارج زندگی را تأمین کند و دستورات اسلامی و سفارشات پیامبر اکرم (ص) در راستای تکریم زنان و دختران است.
وی گفت: در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) هنگامی که از سفر باز می‌گشتند، توجه ویژه‌ای به دخترشان داشتند و فرمودند هر کس که تحفه ای از بازار خریداری می‌کند در ابتدا به فرزند دخترش بدهد.
در نخستین انتصاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دوازدهم در 31 مرداد امسال، دکتر ' طاهره چنگیز ' به عنوان اولین زن به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منصوب شد.
پیش از این دکتر ' غلامرضا اصغری ' ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را به مدت چهار سال در دولت یازدهم به عهده داشت که 31 مرداد امسال وی به عنوان معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و داروی کشور منصوب شد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه با 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.