به گزارش ایرنا، علی رحمانی جمعه شب به مناسبت هفته دولت در جمع مردم تیران افزود: احداث بیمارستان مجهز یکی از مطالبات مردم شهرستان تیران و کرون است که خدمات آن به یک میلیون مسافر که سالانه در جاده های این شهرستان تردد می کند نیز می رسد.
وی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی شهرستان تیران و کرون موجب افزایش تردد در جاده های این شهرستان است و حوادث جاده ای نیز به دلیل حجم بالای ترافیک اتفاق می افتد.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه توسعه خدماتی بیمارستانی در این شهرستان با مشارکت خیران و دولت به تصویب رسیده است، تصریح کرد: طرح مطالعاتی بیمارستان بر اساس برنامه ریزی دقیقی در حال انجام است.
وی یادآوری کرد: 40 درصد از این خدمات توسعه ای باید توسط خیران شهرستان تامین شود و مابقی آن توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اختصاص می یابد که این موضوع توسط فرمانداری شهرستان و نماینده مجلس در حال پیگیری است.
هم اکنون بیمارستان بهنیا که سال های قبل از یک واحد اورژانس به بیمارستان تبدیل شده در تیران و کرون فعال است که جوابگوی نیازهای درمانی و پزشکی این خطه به ویژه در بخش درمان های تخصصی نیست.
رحمانی همچنین به پروژه فاضلاب شهر تیران اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه این پروژه مهم بزودی احداث و تکمیل می شود وبراساس پیش بینی های صورت گرفته همزمان با دهه فجر اتصال انشعاب به شبکه فاضلاب انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهر تیران با هزینه ای بالغ بر 560 میلیارد ریال انجام می شود، اظهارکرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و پرداخت هزینه توسط مردم انجام می شود و برای سرعت بخشی به اجرای آن نیاز به مشارکت مردم در پرداخت حق انشعاب ها ست.
اجرای پروژه فاضلاب تیران از اوایل سال 92 مطرح و فعالیت های مربوط انتخاب پیمانکار و مراحل قانونی آن آغاز شد که درنهایت در سال 93 آغاز شد.
تاکنون اجرای شبکه فاضلاب درشهرانجام شده ولی احداث تصفیه خانه به دلیل اعتراض مردم روستای نهضت آباد با مشکل روبرو شده بود که پس از بررسی و پیگیری های فرمانداری تیران و کرون و جلسات پیاپی با فرمانداری نجف آباد و معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تغییر مکان تصفیه خانه مصوب واقدامات جدید آغاز شد.
فرماندار شهرستان تیران و کرون با اشاره به اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در شهرستان انجام شده است ، گفت: نهضت آسفالت، اتصال 10 روستا به شبکه آبرسانی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی از جمله اقدامات مهم در حوزه روستایی در چهارسال گذشته است.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد
7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.