به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، جلسه هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر، معاونان شهردار، سرپرست سازمان قطارشهری و مشاور عالی شهردار اصفهان برگزار شد.

قطارشهری به ایستگاه آزادی رسید

شهردار اصفهان  در این نشست با بیان اینکه مدیریت شهری در دو سال گذشته همت خود را بر تکمیل فاز اول، دوم و سوم خط یک قطارشهری اصفهان معطوف کرد، اظهار داشت: خوشبختانه با عزم مدیران شهری، خط یک قطارشهری اصفهان به شرایط خوبی رسیده و در حال حاضر مسافرگیری در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز انجام می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه به زودی مردم شاهد بهره‌برداری رسمی از فاز سوم خط یک قطارشهری هستند، ادامه داد: قرار است تا پایان مرداد بقیه کارهای باقیمانده انجام شود و از ابتدای شهریور، مردم از ایستگاه تختی تا ایستگاه آزادی را نیز با قطار طی کرده و از آن استفاده کنند.

اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل اصفهان صورت گرفته است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به حرکت‌های خوبی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک صورت گرفته، گفت: خوشبختانه امروز اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته و قطارشهری اصفهان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.
علیرضا صلواتی به اهمیت توجه به مودهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و ادامه داد: با توسعه کلانشهر اصفهان، توجه به حمل و نقل عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و نیاز به خطوط مترو به عنوان یک ضرورت بیش از گذشته احساس می‌شود.

ضرورت تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان

محمد نورصالحی، سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: همت مدیران شهری در دوران مختلف، تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان بوده و خوشحالیم که در این دوره شاهد تکمیل فاز سوم خط یک بودیم.

وی با بیان اینکه همت مدیران شهری در طی سالیان سال، بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه معطوف شده، ادامه داد: عملیات اجرایی خط یک متروی اصفهان از حدود ۱۶سال پیش در دست اجرا بوده و با همت مسئولان و با یک جهش جهادی در آخرسال ۹۴ فاز اول خط یک قطار شهری به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با بیان اینکه در سال گدشته نیز فاز دوم خط یک از میدان شهدا تا چهارراه تختی تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت، افزود: فاز سوم خط یک قطار شهری به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و با تلاش شبانه‌روزی این مجموعه فاز سوم مترو از چهارراره تختی تا میدان آزادی تا پایان مرداد به بهره برداری رسمی می‌‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت خط یک قطارشهری اصفهان خاطرنشان کرد: مترو یکی از مهم‌ترین نیازهای شهر اصفهان و از ضروریات به شمار می‌رود و با ساخت و تکمیل آن، بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی شهر برطرف می‌شود.

اصفهان به 100 کیلومتر خط قطارشهری احتیاج دارد

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این نشست به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های اساسی شهری اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه اگرچه به دلایل مختلف در طی سالیان سال به طول انجامیده اما خوشحال هستم که امروز این پروژه به نتایج خوبی رسیده و اتفاقات خوبی رد این زمینه انجام شده است.

جواد شعرباف با بیان اینکه رسیدن به این هدف، جز با همدلی مدیریت استان، مدیریت شهری شهری، شورای شهر و سازمان قطارشهری امکان‌پذیر نبود، تصریح کرد: اصفهان در حال حاضر 16 کیلومتر خط مترو دارد و این پروژه پیچیده، با ابعاد وسیع خود، به نقطه بسیار خوبی رسیده است.

وی با بیان اینکه حجم کار در این پروژه بسیار بالا بود، ادامه داد: امیدوار هستم که شورای آینده نیز همت خود را برای تکمیل شبکه متروی شهر اصفهان به کار بندد تا نصف‌جهان از این نعمت حیاتی بهره‌مند شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان به ضرورت ایجاد 100 کیلومتر خط مترو در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: خط یک اصفهان 25 کیلومتر طول دارد و با احتساب دیگر خطوط مترو، باید بگویم که اصفهان با 100 کیلومتر خط مترو، به نیاز خود در این زمینه دست پیدا می‌کند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 721683
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.