به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل رضوی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری سمیرم با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم اظهار کرد: با این اقدام سرمایه گذاران می توانند براحتی در این شهرکها کارگاههای تولیدی خود را احداث کنند.
وی خاطر نشان کرد: برنامه دولت این است که مردم را در طرحهای اقتصادی مشارکت دهد و مردم نیز به همراه فعالان اقتصادی همراه با هم موضوع اشتغال و بیکاری را حل کنند.
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم رئیس جمهور همچنین از اعطای تسهیلات، با کارمزد سه درصد به متقاضیان ایجاد اشتغال در روستاها وشهرهای با جمعیت 10 هزار نفر خبرداد.
رضوی تاکید کرد: به متقاضیانی که در روستاها و شهرها تعاونی اشتغال تشکیل دهند، تسهیلات از 750 میلیون تومان تا سقف سه میلیارد تومان پرداخت می شود به شرطی که طرح ارائه شده توجیه اقتصادی داشته باشد.
وی به شعار سال و اهمیت آن هم اشاره و اظهار کرد: زمانی می توانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم که مردم را درزمینه اقتصادی توانمند کنیم واگر ما بخواهیم انقلابمان پایدار بماند باید مردم را از نظر اقتصادی بی نیاز و مقاوم کنیم.
این مقام مسئول کشورمان همچنین به موضوع معادن هم اشاره ای داشت و تصریح کرد: معادن درجه یک ، دو و سه که در شهرستان وجود دارد در صورتی که کسی مالک آن نباشد و روستائیان فعالش کنند متعلق به نزدیکترین روستا به معدن است وسرمایه گذاران اصلی آن روستائیان همان منطقه هستند.
معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را از برنامه های دولت عنوان کرد و افزود: بیشتر معادن کشور در روستاها قرار دارند.
رضوی روستاهای ایران از مملو از پوششگیاهان دارویی برشمرد و با بیان اینکه آموزش های تخصصی برای بهره گیری روستاییان از فضای کسب و کار روستاها مورد توجه جدی قرار دارد، تصریح کرد: تولید گیاهان دارویی و صنایع دستی بخش های مهم دیگر در ایجاد نواحی صنعتی روستایی هستند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی که خود دعوت کننده معاون امور روستایی رییس جمهور به این شهرستان بود در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: بیکاری و آب مهمترین مشکل این شهرستان است.
اصغر سلیمی خاطر نشان کرد: معاون روستایی و مناطق محروم کشورمان نیز در دیدارهای خود و همین جلسه شورای اداری بر این موارد تاکید داشتند.
وی با بیان اینکه قول های خوبی در این سفر به روستاییان و کشاورزان داده شد اظهار کرد: دکتر رضوی همچنین مواردی که در قالب نامه اداری از سوی دهیاران، شهرداران و شورها به وی داده شده و حتی مرتبط با حوزه کاری وی نیست را قول پیگیری دادند.
بازدید از روستاهای گل افشان، قلعه اسلام آباد، رودآباد، سادات اباد و شهر حنا و شرکت در جلسه شورای اداری سمیرم از برنامه های کاری سفر معاون امور روستایی و مناطق محروم کشورمان به شهرستان سمیرم بود.
سمیرم در جوار کوهستان دنا و زاگرس مرکزی قرار دارد و دارای پنج هزار و200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا، 455 هزار هکتار عرصه ملی و 330 هزار هکتار مرتع و جنگل های طبیعی است.
این شهرستان با افزون بر 100هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری با اشتغال 92درصدی مردم در بخش کشاورزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
گ/7147 خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.