به گزارش خبرگراری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، رسول زرگرپوردر نشست خبری با خبرنگاران  با بیان اینکه راه‌اندازی شهر هنر نیز در دستور کار است، افزود: جانمایی این طرح در دستور کار است و در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در روستاها در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۳۸ طرح تولیدی احصا شده است، افزود: برای این امر اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومانی با نرخ ۵ تا هشت درصد در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال برخی از خبرها در خصوص بهره برداری زودهنگام از فاز سوم خط یک مترو اصفهان بازدیدی را سه هفته گذشته از این خط از مترو داشتیم، افزود: پس از بازدید از این خط مشخص شد که تنها در صورت بهره‌برداری از ریل شرق و همچنین اعلام نظر کارشناس ایمنی و امضای چک لیست امکان بهره برداری از این پروژه در پایان مرداد وجود دارد و امکان بهره برداری در صورت تامین این موارد وجود نخواهد داشت.

زرگرپور در ادامه در خصوص سفر کمیسیون امنیت ملی در استان اصفهان و بازید از حوضه آبریز زاینده رود، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که امروز آب به موضوعی امنیتی تبدیل شده و این موضوع را بارها از تریبون رسانه‌های ایران، افغانستان و ترکیه نیز شنیده‌ایم.

کمیسیون امنیت ملی بررسی شرایط حوضه آبریز زاینده رود را در دستور کار دارد

وی با بیان اینکه به دنبال حساسیت‌های ایجاد شده موضوع آب درکمیسیون امنیت ملی مطرح شده و در نخستین گام این کمیته بررسی شرایط حوضه آبریز زاینده رود را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بر این اساس در سفری دو روزه به این منطقه نصف روز را در استان چهار محال و بختیاری و ۱.۵ روز را نیز در استان اصفهان حضور یافتند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی نیز پس از بررسی شرایط تنها راهکار احیای دائمی زاینده رود را اجرای مصوبه ۹ ماده‌ای آب دانستند و قول دادند که پیگیر اجرای مواد باقی مانده از این مصوبه باشند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ۹ ماده ای آب برنامه‌هایی را نیز برای تسهیل اجرای مصوبه ۹ ماده‌ای آب ارائه کردند، ابراز داشت: امیدواریم با تحقق این وعده‌ها هر چه زودتر احیای دایمی روخانه زاینده رود را شاهد باشیم.

مشکلات حوضه زاینده رود در حضور شخص رهبر معظم انقلاب مطرح شد

زرگرپور با تاکید بر اینکه مشکلات حوضه آبریز زاینده رود را در همه مراجع کشور و حتی در حضور شخص رهبر معظم انقلاب نیز مطرح کرده‌ایم و هیچ مسئولی نیست که از مشکلات حوضه آبریز زاینده رود بی اطلاع باشد، تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که مشکلات اجتماعی و امنیتی عدم وجود آب در رودخانه زاینده رود بیش از مشکلات زیست محیطی خواهد بود.

استاندار مطابق با قانون در خصوص انتخاب شهردار هیچ نقشی ندارد

استاندار اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص انتخاب شهردار اصفهان و میزان دخالت استاندار در این زمینه ابراز داشت: استاندار مطابق با قانون در خصوص انتخاب شهردار هیچ نقشی ندارد و تنها بر مبنای قانون می‌تواند صلاحیت فرد منتخب شورای شهر را تایید کند.

وی در خصوص افزایش قیمت مرغ نیز گفت: روز گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای را برگزار کردیم و باید توجه داشته باشیم که تولید و توزیع مرغ بر عهده بخش خصوصی است و ما در صورت کمبود و یابالا رفتن قیمت مرغ مجاز به ورود به بازار هستیم و این در حالی است که مردم اصفهان حاضر به خرید مرغ‌های از پیش خریداری شده ما نیستند و بر این اساس امکان تنظیم بازار وجود ندارد.

راهداران اصفهان ۱۲ ماه حقوق نگرفتند

استاندار اصفهان در ادامه در خصوص تجمع راهدارانی که به دلیل حقوق معوقه روز شنبه روبروی استانداری اصفهان تجمع کرده بودند نیز، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که این راهداران حقوق هشت ماه سال گذشته وامسال را دریافت نکرده بودند و به عنوان پناهگاه روبروی استانداری اصفهان تجمع کرده بودند که من نیز شرمنده این افراد هستم.

وی با اشاره به اینکه در دیگر استان‌های کشور حقوق راهداران در بودجه جاری ادارات راه شهرسازی لحاظ شده است، افزود: این در حالی است که در استان اصفهان حقوق راهداران در قالب پروژه‌های عمرانی لحاظ شده و به دلیل عدم وجود پروژه‌های عمرانی حقوق این افراد نیز پرداخت نشده است.

زرگرپور همچنین به عدم پاسخگویی مدیران مربوطه به تجمع راهداران در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این مسئولان یا گوشی همراه خود را خاموش می کنند و یا به تهران سفر کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در قالب اعتبارات، حقوق راهداران دیده شده است، افزود: این در حالی است که برای تخصیص این اعتبارات نیازمند زمان و به فروش رسیدن اوراق هستیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714082
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.