به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' احمد شرف خوانی ' روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوای استان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه کانون ناشنوایان، بهزیستی و اوقاف باید دست به دست هم دهند و اقدام ویژه ای برای ناشنوایان انجام دهند.
وی با بیان اینکه در کشور ما موقوفات بسیاری با نیات متعدد وجود دارد افزود:یکی از نیات موقوفات و واقفین در رابطه با امر ازدواج است.
حجت الاسلام شرف خوانی گفت:هر ساله جشن های ازدواج زیادی در کل کشور همزمان با ایام سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بعنوان جشن های پیوند آسمانی برگزار می شود.
حجت الاسلام شرف خوانی با بیان اینکه یکی از مواردی که در امر ازدواج قشر ناشنوا ضرورت دارد به آن توجه شود اظهار کرد:مراسم جشن های ازدواج زوج های ناشنوا از دو سال گذشته در استان اصفهان و بعضی از استانهای کشور برگزار شده است.
وی با بیان اینکه این شروع کار است افزود: با این نگاه می توانیم امر ازدواج را در جامعه فرهنگ سازی کنیم و ازدواج زوج های جوان را تسهیل کنیم.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت:قشر ناشنوایان گمنام و نیازمند توجه بیشتر از طرف مسئولان و مجموعه های مختلف هستند.
وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه مراسم موجب توجه بیشتر مردم و مسئولان به این موضوع می شود گفت: با کمک و همراهی مردم و مسئولان در آینده می توانیم موقوفات ویژه ای برای این قشر ایجاد کنیم.
هم‌زمان با دهه کرامت و همچنین سالروز تکریم و تجلیل از مقام امامزادگان،پیوند ازدواج ۱۰۰ زوج ناشنوا در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد.
این مراسم روز پنجشنبه ( امروز) با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، استاندار اصفهان، امام جمعه موقت اصفهان، نمایندگان مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در جوار این بقعه متبرکه برگزار ‌شد.
این مراسم با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی و با رویکرد تسهیل ازدواج آسان برای جوانان و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش و از محل موقوفات منطبق با نیت ازدواج و تهیه جهیزیه با همکاری و مشارکت کانون ناشنوایان استان و اداره کل بهزیستی استان برای سومین سال برگزار شد.
سال 94 جشن ازدواج 50 زوج ناشنوا در زینبیه اصفهان برگزار شد و سال گذشته یکصد زوج ناشنوا از سراسر کشور در کنار امامزاده محمد خمینی شهر ازدواج خود را جشن گرفتند.
در این مراسم به صورت نمادین خطبه عقد یکی از زوج های ناشنوا توسط حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان قرائت شد.
در این مراسم، به هر یک از زوجین هدایایی از سوی استاندار اصفهان، امام جمعه موقت اصفهان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اهدا شد.
به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) چهار تن از خادمین حرمین مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) به همراه بیرق متبرک حرم وارد سالن شده و مورد استقبال زوج های جوان ناشنوا قرار گرفتند.
27 هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 14 هزار نفر در شهرستان اصفهان زندگی می کنند.
ت 7150 /1484** خبرنگار: علی نعمانی** انتشار دهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.