**دستگیری متخلفان شکار وصید در شهرستان بوئین میاندشت
حسین خلیلی مسؤول دفتر نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین میاندشت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، طی گشت و کنترل زیستگاه های طبیعی سه متخلف شکار وصید را قبل از اقدام به شکار حیوانات شناسایی و دستگیر کردند.
وی گفت: از این متخلفان ادوات شکار شامل یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کالیبر 12 و 10 عدد فشنگ همراه قطار فشنگ کشف و ضبط شد.

** کشف یک آهو ی زنده از منزلی در شهرستان فریدن
خلیلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدن گفت: در پی دریافت خبری از همیاران محیط زیست مبنی برنگهداری یک راس آهو به صورت غیر مجاز در منزل شخصی در شهرستان فریدن ماموران یگان حفاظت محیط زیست که با هماهنگی لازم با مقام قضایی و اخذ نیابت قضایی به محل مورد نظر مراجعه کردند.
وی گفت: پس از بررسی و کشف حیوان مذکور در این منزل نسبت به تشکیل پرونده قضایی و سیر مراحل قانونی اقدام های لازم بعمل آمد و حیوان مورد نظر به محیط زیست انتقال داده شد.

** دستگیری متخلفان شکار و صید در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان
طی تماس دوستداران محیط زیست با یگان حفاظت محیط زیست کاشان، مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک گلوله در منطقه حفاظت شده قمصر - برزک در ارتفاعات اولقو، محیط بانان منطقه به محل اعزام و سه متخلف شکار و صید را در این منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

**دستگیری متخلفان زنده گیری پرندگان وحشی در شهرضا
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرضا در حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع شاهقنداب چشمه، 2 متخلف شکار و صید که اقدام به زنده گیری پرندگان وحشی با استفاده از پهن کردن تور و نشستن در کوخه می کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

** رها سازی یک پرنده دلیجه پس از تیمار در کوهستان ایرانکوه فلاورجان
طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این اداره، یک پرنده دلیجه کشف و پس از نگهداری، تیمار و تغذیه در زیستگاه مشابه زیستگاه اصلی رها سازی شد.

**یک ˈزرده برˈ در آران و بیدگل زنده گیری و مستندنگاری شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از زنده گیری و مستند نگاری یک ˈزرده برˈ در این شهرستان خبر داد.
اللهیار دولتخواه رئیس این اداره اظهارکرد : این گونه که توسط یکی از دوستداران محیط زیست بخش کویرات به این اداره تحویل داده شد، پس از تیمار و اطمینان از شرایط سلامت در منطقه شکار ممنوع ˈیخابˈ رهاسازی خواهد شد.
وی افزود: زرده بر که معروف به ˈعروس موشˈ و ˈپلنگ موشˈ معروف است از خانواده راسوها بوده و زیستگاه این حیوان مناطق استپی و بیایانی و اراضی باز است.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.