به گزارش ایرنا، روح الله توکلی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: این جشنواره اول ذیعقده (سوم مرداد جاری) همزمان سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) تا سیزدهم ذی القعده (پانزدهم مرداد) سالروز میلاد خجسته حضرت امام رضا (ع) در دبیرستان امام خمینی (ره) کاشان برگزار می شود.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ رضوی، فرصت آشنایی مردم با امام رضا (ع)، فرصت ادای احترام به خاندان حضرت موسی بن جعفر (ع) و فرصت آشنایی مردم با حضرت ثامن الحجج (ع) را از هدف های برگزاری این جشنواره برشمرد.
مدیر عامل موسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) کاشان تصریح کرد: 100 برنامه فرهنگی مذهبی با همکاری 14 معاونت این موسسه با 10 هزار نفر ساعت کار در مدت یک سال گذشته، برای این دوره جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو برنامه ریزی شده است.
وی با بیان این که نهمین جشنواره آه و آهو همزمان با پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، افزود: نقاره زنی خادمان امامزاده آقا علی عباس(ع)، ورود پرچم گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، اهدای گل به دختران و اجرای سرود توسط گروه ثامن برنامه های افتتاحیه و روز نخست این جشنواره است.
مدیر عامل موسسه خادمان حضرت امام رضا (ع) کاشان خاطر نشان کرد: همایش آواها و نغمه های رضوی با حضور مداحان و شاعران، جشن کودکان رضوی و برگزاری همایش انتظار از جمله برنامه های نهمین جشنواره آه و آهو است.
وی، برگزاری همایش های باب الجواد (ع) ویژه نوجوانان، خانواده رضوی، همایش طب رضوی با موضوع تدبیرهای خود مراقبتی در سیره رضوی را از دیگر برنامه های نهمین جشنواره آه و آهو در کاشان بیان کرد.
توکلی هم چنین از برگزاری جشن ملی «زیر سایه خورشید» با حضور خادمان حرم رضوی خبر داد و گفت: برنامه استقبال از خادمان رضوی با حضور مسئولان محلی و شهروندان در فرودگاه کاشان انجام خواهد شد.
وی با بیان این که خادمان بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحج (ع) به مدت هشت روز در این منطقه حضور خواهد داشت،تصریح کرد: امسال خادمان با بیماران، زندانیان، علما، مفاخر و قشرهای مختلف مردم در 50 شهر و روستای شمال استان اصفهان دیدار خواهند کرد.
وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه های ویژه هنری، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء ، برپایی غرفه های کودک، ونوجوان، پرسش و پاسخ و اهدای بسته تبرک های رضوی از جمله برنامه های جانبی نهمین جشنواره آه و آهو در کاشان است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.