حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا فیروزیان از چهره‌های ماندگار عرصه تبلیغی و مجاهدت کشور است که عصر روز ۲۱ تیرماه در سن ۹۸ سالگی در بیمارستان امین اصفهان درگذشت.

نخستین ره‌آورد تبلیغی حجت‌الاسلام شیخ حسین فیروزیان که وی در سال ۱۲۹۸ (ه ش) در خانواده‌ای مذهبی در جنوب تهران چشم به جهان گشود با راه‌اندازی انجمن تعالیم دینی در سبزوار در سال ۱۳۲۴ است.ایشان در سال ۱۳۲۶ به اصفهان آمد و جامعه تعلیمات اسلامی را در مدرسه درب ‌کوشک راه‌اندازی کرد.

حجت‌الاسلام فیروزیان در سال ۱۳۲۷ با سفری تبلیغی به کرمان روزنامه پیام حق را که از جمله روزنامه‌های مهم آن زمان در بیان حقیقت و دفاع از حق بود، راه‌اندازی کرد که سال ۱۳۳۱ به خاطر فعالیت‌های سیاسی دستگیر شد.

بازوی قدرتمند آیت‌الله خادمی در مبارزه با رژیم پهلوی

در سال ۱۳۴۳ یک بار دیگر رژیم منحوس پهلوی وی را به علت خطابه‌های پرشور و ترغیب ملت به مبارزه و حمایت از نهضت امام (ره) ممنوع‌المنبر و دستگیر کرد.با دستگیری امام و تبعید ایشان از ایران حجت‌الاسلام فیروزیان به عنوان بازوی قدرتمند آیت‌الله خادمی دور جدیدی از فعالیت‌ها را با رویکرد فرهنگی در اصفهان آغاز کرد و عمده فعالیت‌های خود را در جامعه تعلیمات اسلامی متمرکز کرد.

برای جلوگیری از تاسیس مدارس مختلط، تولید فیلم‌های مبتذل و جلوگیری از طرح مسائل غیر شرعی در مدارس و اجرای تئاترهای مستهجن وی فعالیت‌های گسترده‌ای را علیه این موارد ضد فرهنگی شروع کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های مختلفی وارد صحنه شد.

وی پس از انقلاب به مناطق محروم سیستان بلوچستان و کردستان رفت و مدارس و مساجدی را در آنجا راه‌اندازی کرد و به حمایت‌های فرهنگی مشغول شد.در سال ۱۳۶۱ با ابلاغ قوه قضاییه به زندان‌های اصفهان، یزد، گیلان، مازندران، هرمزگان، خراسان ،کرمانشاه و همدان مراجعه و نواقص و کمبودهای این مناطق را بررسی و به منظور رفع به تهران گزارش می‌کرد.

ساخت مسجد برای شیعیان محروم مناطق مرزی و مبارزه با فرقه ضاله بهائیت

از عمده‌ فعالیت‌های مداوم فیروزیان در سال‌های اخیر ساخت مسجد برای شیعیان محروم مناطق مرزی است که در تهاجم وهابیت قرار دارند.

مبارزه با فرقه ضاله بهائیت، پرداختن به امر تعلیم کودکان و نوجوانان به طور خاص، احترام به همگان، توجه به نسل نو، مردم‌گرایی استفاده از ابزارهای مختلف در تبلیغ مانند شعر، خطابه، خطاطی از جمله کارها و ویژگی‌های اخلاقی مهم حجت‌الاسلام فیروزیان در عرصه تبلیغ دینی است.

گفتنی است سال گذشته در در دومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار عرصه تبلیغ از این چهره انقلابی تجلیل شد. امروز پس از برگزاری نماز جمعه، حجت‌الاسلام فیروزیان بر روی دست‌های مردم نصف‌جهان از مصلای اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 701339
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.