سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، اواخر خرداد سال جاری دستور ایجاد تغییرات گسترده در بدنه حاکمیت آل سعود را صادر و در حکمی، محمدبن نایف ولیعهد و وزیر کشور را برکنار و پسرش محمدبن سلمان را بعنوان ولیعهد جدید انتخاب کرد.
به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالبنی نمازی روز شنبه در دیدار کارگزاران حج 96 کاشان با وی، آل سعود را رژیمی منافق و کافر دانست و گفت: این رژیم که در ظاهر میزبان میهمانان خدا محسوب می شود، در باطن کافر است.
وی حج تمتع سال 94 را حجی تلخ بیان کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان منا و شهیدان حج سال 66 افزود: امام راحل با تشر، پاسخ کوبنده و محکمی به شیوخ عربستان دادند.
در جریان راهپیمایی حجاج ایرانی در سال 1366، پلیس سعودی به حجاج ایرانی و غیرایرانی حمله کرد که بیش از 400 نفر از حجاج به شهادت رسیدند.
امام جمعه کاشان تاکید کرد: امام در آن زمان که کشور در حال جنگ بود، فرمودند ما اگر از «صدام» بگذریم از «آل سعود» نخواهیم گذشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: گرچه آن موقع مفهوم سخنان امام برای ما قابل درک نبود اما ایشان آینده را می دیدند و از نیت آل سعود و کارهای پشت پرده اش با صهیونیست ها آگاه بودند.
وی گفت: امروز پس از سال ها، ارتباط آل سعود با رژیم صهیونیستی افشا و مشخص شده که در حمله اسرائیل به فلسطین و لبنان، سوختگیری هواپیماهای نظامی اسرائیل در عربستان انجام و هزینه های آن نیز توسط آل سعود تامین‌ شده است.
نمازی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: حج قابل تعطیل نیست و وظیفه حاکم اسلامی است که اگر شرایطی بوجود آمد که نتوان حجاج را به بیت الله الحرام اعزام کرد، از بیت المال مسلمانان، عده ای را اعزام کنند تا این فریضه الهی تعطیل نشود.
امام جمعه کاشان همچنین مذاکرات مسئولان سازمان حج جمهوری اسلامی ایران با مقام های عربستان در پذیرش شرایط ایران را موفقیت آمیز دانست و اظهار کرد: امید است شیطان در سعودی ها وسوسه ایجاد نکند و به قول و تعهداتشان پایبند باشند تا حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی مناسک حج را بخوبی انجام داده و با سلامت به کشورشان بازگردند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.