تفاهم نامه احداث یک باب بیمارستان یکهزار و 500 تختخوابی در اصفهان اردیبهشت سال 95 میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکت ' سن دوناتو ' (san donato) ایتالیا منعقد شد.
گروه ' سن دوناتو ' بزرگترین گروه خصوصی سلامت با 18 بیمارستان و چهار هزار پزشک در کشور ایتالیا ست.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان گفت: با توجه به وجود سرمایه گذار خارجی برای ساخت بیمارستان یکهزار و 500 تختخوابی در اصفهان، اداره کل راه و شهرسازی استان باید حداکثر در بازه زمانی یک هفته ای نسبت به تعیین تکلیف و تامین زمین مناسب برای این موضوع اقدام کند.
رسول زرگرپور افزود: این طرح از بعد گردشگری درمانی موثر است و همچنین وضعیت درمان استان را از تک بعدی و دولتی بودن خارج و پای سرمایه گذاران را به بخش درمان باز می کند.
وی تاکید کرد: باید از توان بخش خصوصی برای توسعه بهداشت و درمان بر خلاف آنچه که تاکنون عمل شده است، استفاده کرد و اجرای تعهدات تامین اجتماعی برای ساخت بیمارستان نیز باید پیگیری شود.
زرگرپورشمار تخت های بیمارستانی موجود در استان را 6 هزار تخت و تعداد تخت های مورد نیاز استان را نیز 6 هزار تخت اعلام و تصریح کرد: در زمان حاضر 2 هزار و 500 تخت در حال ساخت است.
تفاهم نامه احداث یک باب بیمارستان یکهزار و 500 تختخوابی در اصفهان در نخستین همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت که اردیبهشت 95 با حضور وزیر بهداشت در تهران برگزار شد، به امضا رسید.
در این همایش، 16 تفاهمنامه همکاری میان ایران و سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه سلامت امضا شد.
تعداد زیادی از این تفاهمنامه‌ها در زمینه احداث بیمارستان بود؛ بطوریکه در مجموع تفاهم نامه ساخت 13 هزار تخت بیمارستانی در کشور در این همایش امضا شد.
اکنون بیمارستان الزهرا (س) در کلانشهر اصفهان به عنوان بزرگترین و جامع ترین بیمارستان استان اصفهان دارای حدود یک هزار تخت است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.