به گزارش ایرنا، محمد تقی نظرپور شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دومین دوره آموزشی، مهارتی مدیران اردوگاه های دانش آموزی کشور در اصفهان افزود: این در حالی است که طرح جامع در توسعه اردوگاه ها، بسیار مؤثر است.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فضای آموزشی باید فضایی برای یاددهی و یادگیری باشد که اردوگاه های دانش آموزی نیز در زمره اینگونه فضاهاست.
نظرپور خاطرنشان کرد: در حقیقت مجموعه اردوگاه های دانش آموزی، جدا از فضای آموزش و پرورش نیست و همانگونه که دانش آموزان از فضای کلاس درس استفاده می کنند، از اردوگاه ها نیز می توانند استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور اردوگاه های کشوری، ملی، استانی و منطقه ای وجود دارد گفت: بر این اساس اردوگاه ها باید با طراوت و با نشاط برای دانش آموزان باشد که در این راستا طرح جامع و استاندارد سازی در توسعه اردوگاه ها مدنظر قرار گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در ساخت و ساز اردوگاه ها، معماری اسلامی ایرانی باید در نظر گرفته شود گفت: البته توقع آن نیست که اردوگاه ها همه امکانات را داشته باشد اما باید نیازهای اولیه برای دانش آموزان در اردوگاه ها مهیا شود.
نظرپور محیط امن و بانشاط برای دانش آموزان، ایجاد فضاهای برگرفته از آیات قرآنی، فراهم کردن زمینه کار و تلاش در مهارت آموزی، زمینه سازی برای شکوفایی استعدادها و تقویت ابعاد اجتماعی دانش آموزان را از محورهای اصلی اردوگاه های دانش آموزی برشمرد و افزود: اردوگاه ها در سند تحول بنیادین و سند زیر نظام اداری دارای اهدافی شامل تنوع بخشی به محیط های یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت و دیگر موارد است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اردوگاه ها فقط برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان نیست گفت: اردوگاه ها، محلی برای تعامل اثربخش مدرسه با محیط هایی است که می تواند به یادگیری و یاددهی، کمک کند و در این راستا مشارکت سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی در زمینه متناسب سازی اردوگاه ها، بسیار موثر است.
دومین دوره آموزشی مهارتی مدیران اردوگاه های دانش آموزی کشور با هدف ارتقا سطح کیفی و دانش مدیران در زمینه اردوگاه و آشنایی با جدیدترین قوانین در حوزه های مختلف همچون مسائل مالی، عمرانی، فرهنگی به مدت سه روز در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.
هم اکنون 300 اردوگاه دانش آموزی در کشور وجود دارد.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.