به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سرهنگ ' جواد درستکار ' اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان به منظور نهادینه کردن قوانین راهنمایی و رانندگی برای اولین بار در کشور طرح ابتکاری تشویق رانندگان قانونمند را به اجرا گذاشته است.
وی افزود: در این طرح رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت ها که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، شناسایی و برگه تشویقی به آنها ارائه می شود.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان بیان کرد: رانندگان قانونمند باید شماره سریال برگه تشویقی خود را به سامانه پیامکی که شماره آن در برگه می باشد ارسال کنند تا در همایشی که در هفته ناجا برگزار می شود از آنان تقدیر شود.
سرهنگ درستکار از شناسایی 11 هزار راننده خودرو و راکب موتورسوار قانونمند از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: اینگونه طرح های پلیس به منظور نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه و کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده ای اجرا می شود.
وی پلیس از رانندگان خواست قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و با پلیس تعامل و همکاری داشته باشند تا تلفات و حوادث رانندگی روز به روز کاهش یابد.
طبق آمار اعلام شده، هم اکنون روزانه حدود 800 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می کند و بیش از 400 خودرو به این تعداد اضافه می شود.
حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو و یک میلیون و یکصد هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان وجود دارد که 50 درصد این وسایل نقلیه در شهر اصفهان و مابقی در سایر شهرستانهاست.
در سال گذشته ( 95 ) یکهزار و 46 نفر بر اثر حوادث ترافیکی استان اصفهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 233 نفر زن و 813 نفر مرد بودند.
بیشترین تلفات حوادث ترافیکی در سال گذشته در استان اصفهان با 616 نفر در جاده‌های برون‌ شهری ، 379 نفردر مسیرهای درون ‌شهری، 15 نفر در جاده های روستائی، 12 نفر مربوط به جاده های خارج استان و 24 نفر سایر گزارش شده است.
همچنین در مدت فوق 24 هزار و 697 مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کردند که از این تعداد 6 هزار و 583 نفر زن و 18 هزار و 114 نفر مرد بودند.
9 تا 15 مهر هفته بزرگداشت نیروی انتظامی نامگذاری شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.