علیرضا قاسمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در سه ماه نخست امسال، یکهزار و 705 ماموریت شامل 462 ماموریت تصادفی و یک هزار و 243 ماموریت غیرتصادفی را انجام داد.
وی با بیان اینکه از مجموع حوادث رانندگی رخ داده در این مدت، 342 مورد در نقاط جاده‌ای و 120 مورد در نقاط شهری بوده است، افزود: موتور سواران 18 تا 24 ساله، بیشترین موارد حوادث تصادفی در شهرستان مبارکه بودند.
رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: بهار امسال، بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی با 217 مورد مربوط به بیماران قلبی، 130 مورد مصدومان حوادث، 109 مورد بیماران تنفسی، 87 مورد مسمومیت و 74 مورد سقوط بود.
وی بیان کرد: این مدت در مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی 913 نفر به بیمارستان منتقل و 177 نفر توسط تکنسین‌های فوریت ‌های پزشکی مبارکه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند و از مجموع ماموریت‌های تصادفی نیز 409 مورد منجر به بستری و 27 مورد به صورت سرپایی درمان شدند.
قاسمی افزود: در سه ماه امسال 9 مورد احیای موفق و 10 ماموریت کمک به مادر باردار در زایمان نوزاد به وسیله تکنسین های اورژانس 115 شهرستان مبارکه انجام شد.
رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان یادآوری کرد: در این مدت 18 حادثه ویژه از جمله 6 تصادف و یک مورد غرق شدگی نیز در این شهرستان رخ داد.
شهرستان مبارکه با وسعتِ یکهزار و 18 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است.
فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از 5 پایگاه، شامل 3 پایگاه شهری- جاده‌ای، یک پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان اورژانس ، هفت دستگاه خودروی آمبولانس و 23 نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به شهروندان است.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.