به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دانشگاه اصفهان با صدور بیانیه ای با گرامیداشت روز جهانی قدس، آحاد مردم ایران اسلامی و بویژه دانشگاهیان را برای حضوری با شکوه در حماسه روز قدس فراخواند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ' رژیم اشغالگر قدس که به شدت از بحران عمیق هویت و مشروعیت رنج می­برد، برای جبران شکست­های پی در پی در عرصه­های مختلف بین­المللی می­کوشد تا با تربیت و حمایت از عناصر جاهل و متحجر از گروه­های تکفیری و تقویت مالی و تسلیحاتی آن­ها که متاسفانه از پشتیبانی و حمایت همه­جانبه برخی دولت­های مرتجع و سرسپرده منطقه نیز برخوردار می­باشند، با انجام عملیات تروریستی و به خاک و خون کشیدن انسان­های بی­گناه و نا امن کردن کشورهای مختلف، بر موج اسلام هراسی مولود جریان­های افراطی دامن زده و قدرت و عظمت اسلام را نزد افکار عمومی دنیا خدشه دار کند '.
همچنین دانشگاه اصفهان با دعوت آحاد مردم به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس که تبلور همبستگی و همدلی جهان اسلام و تمام آزادیخواهان جهان با مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان و ستم‌دیده‌گان جهان است، تحرکات اخیر مزدوران تکفیری داعش در تهران و هرگونه ظلم، خشونت و تروریسم را در هر نقطه­ای از جهان و تحت لوای هر عنوان و آیینی محکوم و مراتب سپاس خود از پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کرد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای با دعوت مردم، جامعه دانشگاهی و اعضای خانواده بزرگ سلامت استان برای حضور در راهپیمایی روز قدس بر این موضوع که ایران و ایرانی هرگز دفاع از حقیقت، آزادگی و عدالت را به خاطر تمایل استکبار جهانی کنار نمی‌گذارد، تأکید کرد.
دانشگاه هنر اصفهان نیز با بزرگداشت روز جهانی قدس به پاس حمایت از مسلمانان ستمدیده فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر اسرائیل از دانشگاهیان برای شرکت در مراسم راهپیمائی روز جهانی قدس دعوت بعمل آورد.
سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز با انتشار بیانیه ای مردم این استان را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در این بیانیه آمده است: ابتکار تعیین روز قدس از سوی امام خمینی (ره) در تاریخ در 16 مرداد سال 58 در زمانی صورت گرفت که رژیم اشغالگر صهیونیستی دور تازه‌ای از جنایات بی‌ رحمانه را در جنبوب لبنان آغاز کرده بود و رویای نیل تا فرات را در سر می پروراند اما از آن زمان تاکنون این رژیم جعلی روز به روز به نابودی نزدیک تر می شود .
سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان بااشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، روز جهانی قدس را تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن دانسته و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از اقشار و آحاد مختلف مردم مجاهد، انقلابی و شهید پرور اصفهان برای حضور گسترده و پرشور در مراسم و راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس برای نمایش اراده و ظرفیت امت اسلامی در مصاف با سیاست های جنایت آمیز آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان علیه جهان اسلام است، دعوت کرده است.
اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان هم با صدور بیانه ای از جامعه ورزشی استان اصفهان اعم از پیشکسوتان، قهرمانان، ورزشکاران و مربیان دعوت کرد که در راهپیمایی روز قدس حضوری پرشور داشته باشند.
همچنین جمعیت هلال احمر استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس ضمن محکوم نمودن جنایات وحشیانه و غیر انسانی رژیم جعلی ،سفاک و غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی، بر اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی این روز بزرگ تاکید کرد و از مردم خواست در این راهپیمایی حضور گسترده داشته باشند.
استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان نیز با صدور پیام های جداگانه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این استان را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس امسال روز جمعه دوم تیر ماه مصادف با 28 رمضان در کلانشهر اصفهان در مسیرهای پنج گانه به سمت مصلای بزرگ اصفهان برگزار می شود.
ساعت شروع راهپیمائی 10 و 30 دقیقه صبح و ساعت شروع مراسم در مصلای بزرگ اصفهان 11 و 30 دقیقه است.
مسیرهای راهپیمایی در اصفهان به شرح زیر است:
مسیر شماره یک – گلستان شهدا – میدان بسیج – خیابان آزادگان – چهارراه فرایبورگ – خیابان مصلا – مصلای بزرگ امام خمینی(ره)
مسیر شماره دو – میدان فیض – خیابان میر – خیابان مصلا – مصلای بزرگ امام خمینی (ره)
مسیر شماره سه – مسجد حجت اکبر – خیابان شیخ صدوق – خیابان مصلا – مصلای بزرگ امام خمینی (ره)
مسیر شماره چهار – مسجد المهدی – مرداویج خیابان فرایبورگ – خیابان مصلا – مصلای بزرگ امام خمینی (ره)
مسیر شماره پنج – مسجد موسی بن جعفر (ع) – خیابان حکیم نظامی – خیابان نظر شرقی – خیابان میر – خیابان مصلا – مصلای بزرگ امام خمینی(ره)
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی- ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.