به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی تعزیرات حکومتی استان اصفهان، پرونده 2 پزشک فوق تخصص جراحی که از شاکی بابت جراحی مبالغی بیشتر از تعرفه قانونی(زیر میزی) اخذ کرده بودند با شکایت شاکی و اعلام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و تایید کمیسیون ماده 11 دانشگاه علوم پزشکی، در شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی این اداره کل مورد رسیدگی قرار گرفت.
غلامرضا صالحی گفت: با احراز تخلف توسط شعبه رسیدگی کننده، 2 پزشک متخلف پس از کسب رضایت شاکی، بطور مشترک به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
وی اظهار کرد: همچنین با اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر فعالیت یک درمانگاه دندانپزشکی بدون حضور مسئول فنی، پرونده این درمانگاه متخلف به شعبه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.
صالحی افزود: با احراز تخلف توسط رییس شعبه رسیدگی کننده، حکم بر تعطیلی این درمانگاه تا معرفی مسئول فنی واجد صلاحیت صادر شد.
بر اساس ضوابط تأسیس درمانگاه عمومی دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حضور مسئول فنی یا جانشین نامبرده در ساعات فعالیت درمانگاه دندانپزشگی الزامی است.
نظارت بر کلیه امور و رعایت تعرفه های مصوب قانونی بر عهده مسئول فنی است.
پروانه مسئول فنی بر اساس ماده 2 قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوراکی و آشامیدنی، غیرقابل انتقال به غیر بوده و در صورت غیبت غیرموجه بیش از سه ماه از تاریخ وقوع(در صورت محکومیت یا مفقود شدن) خود به خود لغو می شود.
هیات امنای مراکز درمانی خیریه دندانپزشکی تحت ضوابط و مقررات وزارت متبوع بایستی مسئول فنی واجد شرایط برای هر یک از نوبت های کاری را معرفی کنند.
وزارت بهداشت بویژه با اجراکردن طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم همواره بر برخورد جدی با پزشکان زیرمیزی بگیر تاکید کرده است.
ت/3011/6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.